عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

احیای دیوار دفاعی گرگان گردشگری ایران را تکان می‌دهد/ احیای خلیج گرگان مهمترین مطالبه گلستان

ایسنا نوشت: سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: احیای  دیوار دفاعی گرگان نه تنها گردشگری استان که می تواند گردشگری ایران را تکان دهد.

رحمان فرمانی با اشاره به مطالبات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گلستان از رئیس جمهور اظهار کرد: به طور قطع موضوع جزیره آشوراده یکی از مهم‌ترین مطالبات ما در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است و امیدوارم این موضوع که نیاز به تصمیم گیری فراتر از استان و یک دستگاه اجرایی است در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

 

لزوم توانمندسازی اقشار نیازمند به جای ارائه بسته های معیشتی

مهر نوشت: سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: ارائه بسته معیشتی و کمک های مالی پایین ترین سطح از کمک های مردمی است و باید به دنبال توانمند سازی افراد نیازمند و جامعه باشیم.

حجت مقسم عصر یکشنبه در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی گرگان اظهار کرد: ارائه بسته معیشتی و کمک‌های مالی پایین‌ترین سطح از کمک‌های مردمی است، ما باید تلاش کنیم به دنبال توانمند سازی آنها از طریق راه‌های مختلف باشیم.

سخنگوی شورای شهر گرگان افزود: همچنین ایجاد یک بسیج عمومی که به وسیله آن بتوانیم تمامی گروه‌ها را درگیر کنیم، کار بسیار مهمی است.

 

ساخت پل دسترسی روستایی کلاله به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ایرنا نوشت: فرماندار کلاله گفت: ساخت پل جدید در جاده روستایی کلاله - خالدنبی برای جایگزین‌کردن پل تخریب‌شده به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرهاد شیبک اظهار داشت: در بارندگی اواخر بهمن ماه امسال یک دهنه پل در کیلومتر ۳۷ مسیر کلاله - خالدنبی به عنوان راه دسترسی پنج روستا به دلیل آب‌شستگی تخریب شد.

وی افزود: نیروهای راهداری برای تردد مردم این روستاها یک جاده موقت در کنار پل ایجاد کردند که با افزایش شدت بارندگی و جریان یافتن سیلاب به زیر آب می‌رود که امروز نیز باعث مسدودی چند ساعته این مسیر شد.

 

مهیا شدن برای اردو‌های مجازی راهیان نور دانش آموزی

صدا و سیما نوشت: اردو‌های مجازی راهیان نور دانش آموزی امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

خادمان شهدا این روز‌ها مشغول آماده شدن برای این اردو‌ها هستند.

 

تاکید بر مطالبه‌گری رسانه‌ها در سفر رئیس جمهور به گلستان/ توسعه فرهنگ مقدم بر سایر بخش‌هاست

ایسنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بر ضرورت مطالبه‌گری و هم‌افزایی رسانه‌ها در سفر رئیس جمهور به گلستان تأکید کرد.

محمد رعیت اظهار کرد: هم‌افزایی و مطالبه‌گری رسانه ها در سفر رئیس جمهور به استان گلستان بسیار قابل اهمیت است و رسانه‌ها با برجسته‌سازی حوزه فرهنگ می توانند به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین و حوزه فرهنگی  کمک کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه ها است که بیش از پیش به موضوع فرهنگ توجه کنند، افزود:  در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، رسانه ها باید حوزه فرهنگ را برجسته کنند و با ارائه روایت صحیح، ضرورت فرهنگ و حمایت از پروژه ها، فعالیت ها و تشکل های فرهنگی، هنری، رسانه و قرآن را یادآوری کنند.

 

سارق حرفه‌ای بنا‌های شهر تاریخی استرآباد شناسایی و دستگیر شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای بنا‌های شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حین ارتکاب جرم خبر داد.

رحمان فرمانی گفت: برابر اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر اقدامات مشکوک فردی ناشناس در بافت شهر تاریخی استرآباد (گرگان)، مسئول پایگاه عملیاتی مرکز استان با هماهنگی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به منطقه اعزام شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: مأمور اعزامی وارد محل موردنظر شده و یک نفر که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده یکی از حرفه‌ای‌ترین سارقان شهر تاریخی استرآباد (گرگان) است را حین ارتکاب جرم دستگیر کرد.

 

اجرایی شدن قطار گرگان - مشهد نیازمند تسریع در تامین اعتبار

ایرنا نوشت: اهالی استان گلستان چندین دهه است که در انتظار اجرایی شدن پروژه ملی راه‌آهن گرگان - گنبد- بجنورد - مشهد هستند و اکنون امیدوارند که تامین این نیاز اساسی سه استان یادشده با تصمیم امیدبخش دولت جهادی سیزدهم محقق شود.

پروژه ملی راه‌آهن گرگان - گنبد - بجنورد - مشهد در حافظه تاریخی مردم گلستان بویژه نواحی شرقی آن سابقه‌ طولانی دارد و با وجود چندین بار کلنگ زنی شروع ساخت آن در دوره‌های گوناگون اما به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و تامین نشدن فاینانس خارجی هنوز در نقطه صفر باقی مانده است.

مردم این دیار بالاخص اهالی گنبدکاووس به خاطر دارند که رییس دولت نهم در نخستین سفر استانی خود به گلستان و این شهرستان و با مشاهده بنرها و پارچه نوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی از جمله "مردم شرق گلستان در انتظار شنیدن سوت قطار هستند" یا "اجرای پروژه راه آهن گرگان - گنبد - بجنورد - مشهد مطالبه چند دهه‌ای مردم شرق گلستان است"، گفت: این آرزوی مردم محقق می شود و دولت این پروژه را اجرا خواهد کرد و این نیاز اساسی در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز بی پاسخ ماند و تامین نشد.

 

کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی در گلستان

صدا و سیما نوشت: به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن و عترت حرکت کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی در گلستان آغاز شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این کاروان قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی از دیشب در نمازخانه امام علی(ع) دانشگاه گلستان، مسجد ابوالفضلیه خان ببین و حوزه علمیه غفرانیه روستای مراوه تپه فعالیت خود را آغاز کرد و تا 12 اسفند در شهرهای مختلف استان محفل قرآنی برپا می کند.

رعیت گفت: این کاروان قرآنی امروز یکشنبه ۸ اسفند نیز مسجد جامع کلاله و مسجد جامع عرفانیه اینچه برون و فردا ۹ اسفند ماه در امامزاده عبدالله(ع) گرگان و مسجد غربای کردکوی برنامه اجرا می کند.

 

پروژه های نیمه کاره گلستان در انتظارِ دستور رئیس جمهور

مهر نوشت: نخستین سفر رئیس دولت سیزدهم به گلستان درحالی برنامه ریزی شده که گلستان با ظرفیت های بسیار، در قعر جدول توسعه قرار گرفته و پروژه های نیمه کاره آن چشم به دستورات رئیس جمهور دوخته اند.

در حالی که بیش از ۶ ماه از استقرار رسمی دولت سیزدهم و قریب به چهار ماه از حضور دهمین استاندار گلستان می‌گذرد، زمزمه‌های میزبانی نگارستان ایران از سید ابراهیم رئیسی در روزهای پیش رو، قوت گرفته است.

گلستان به عنوان استانی منحصر به فرد به لحاظ تنوع قومیتی و اقلیمی با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل منحصر به فرد و به عنوان یکی از ۱۰ استان برتر کشور از نظر توانمندی امروز در گوشه‌ای از رینگ توسعه قرار گرفته است.

 

نماینده مجلس: سفر رییس جمهور به توسعه زیرساخت‌های گلستان کمک می‌کند

ایرنا نوشت: نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به گلستان بدون تردید به توسعه زیرساخت‌ها و تسریع در پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای این استان کمک زیادی می‌کند.

رضا آریانپور افزود: برای بهره‌مندی بیشتر از سفر رییس جمهور به گلستان برخی طرح‌ها و پروژه‌ها استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته تا در مصوبات سفر گنجانده شود.

وی اضافه کرد: اختصاص بودجه موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از مهمترین و بزرگترین پروژه حال حاضر گلستان یعنی سد نرماب چهل چای مینودشت که طبق برآوردها ساخت بدنه آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

گرگان رکورد دار حوادث در گلستان / ۱۵۶۴ حادثه دیده گلستانی در بهمن ماه

ایسنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، گفت: گرگان، مینودشت و گالیکش، رکورد دار حوادث بهمن ماه در این استان هستند.

فرهاد میقانی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان گلستان در پاسخگویی به حوادث و سوانح و همچنین در پاسخگویی به سوانح ترافیکی، دارای رتبه در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه، این جمعیت در بهمن ماه ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۳۲ حادثه را پوشش داده است، ادامه داد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، مرکز استان (گرگان) با ۲۸ حادثه، مینودشت با ۱۹ حادثه و پایگاه سه راهی گالیکش(مینودشت) با ۱۷ حادثه، رتبه های اول تا سوم را داشته اند.

 

عملیات پر التهاب نجات دختر کوهنورد 18 ساله در گلستان

فارس نوشت: روز جمعه ۶ بهمن ماه جاری، یک دختر کوهنورد با خانواده به قله ۳ هزار متری «پیگرد کوه» در منطقه «سرعلی‌آبادِ توسکستان» رفته بود که به دلیل ضعف و بیحالی از ادامه مسیر بازماند که با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر به نقطه امن منتقل و در ادامه با همراهی تکنسین اورژانس، این دختر ۱۸ ساله به پایین دست منتقل و تحویل عوامل اورژانس داده شد.

 

خانه‌های آسیب‌دیده از رانش زمین شهر فراغی کلاله ایمن‌ می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: خانه‌های آسیب دیده از فرونشست و رانش زمین سال‌های گذشته در شهر فراغی کلاله با پایان مطالعات زمین‌شناسی و تامین اعتبار ایمن‌سازی خواهد شد.

رسول حسام در نشست بررسی فرونشست و رانش زمین شهر فراغی اظهار داشت: شهرداری، شورای اسلامی شهر فراغی و مسوولان شهرستان کلاله بر اساس وظیفه‌ سازمانی باید وارد موضوع شوند تا در زمانی کوتاه این مشکل برطرف گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: پیگیری برای تامین اعتبار از منابع ملی و استانی برای ایمن کردن خانه‌های خسارت دیده مردم شهر فراغی ادامه دارد.

 

گلستان چشم انتظار آبگیری نرماب/ مرهم تشنگی هیرکان اعتبار می‌خواهد

مهر نوشت: اختصاص اعتبار کافی و تعیین بازه زمانی برای اتمام و بهره‌برداری از سد نرماب مینودشت مهم‌ترین مطالبه اهالی شرق استان گلستان از رئیس دولت سیزدهم است.

حدود یک دهه قبل مدیران ارشد کشور کلنگ بزرگترین سازه آبی گلستان را در شرق این استان شمالی بر زمین زدند؛ در سال ۱۳۹۰ و در مناطق بالادست شهرستان مینودشت ساخت سد نرماب آغاز شد تا یکی از مشکلات دیرین ساکنان این منطقه با بهره برداری از این سد برطرف شود.

در ابتدا قرار بود این سد ظرف مدت پنج سال و با اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال تکمیل می‌شود اما تعلل در تخصیص اعتبارات کافی و مناسب، ساخت این سد را طولانی کرده است.

 

مهلت یک هفته‌ای استاندار برای افزایش آمار تزریق واکسن کرونا در گلستان

ایرنا نوشت: استاندار گلستان به فرمانداران استان یک هفته‌ مهلت داد تا ضریب انجام واکسیناسیون کرونا در شهرهای محل خدمت خود را با هدف کاهش ابتلا و فوتی این ویروس افزایش دهند.

علی‌محمد زنگانه اظهار داشت: تاکنون ۹۲ درصد از جمعیت حدود یک میلیون و ۵۶۹ هزار نفری واجد شرایط استان، حداقل یک دُز واکسن کرونا را تزریق کردند که این میزان تا شنبه هفته آینده باید به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی بیان کرد: همچنین ۸۰ درصد واجدان شرایط گلستان دُز دوم و حدود ۲۸ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که این مقدار تا هفته آینده باید به ترتیب به ۸۵ و ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

مطالبات اتاق بازرگانی گرگان از هیأت دولت در سفر به گلستان/ نگاه ویژه دولت به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

فارس نوشت: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان، کشاورزی را بخش مهم اقتصادی گلستان عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر افزایش تولید و درآمد به ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت روستایی کمک شایانی می‌کند.

امیر یوسفی با اشاره به درآمد پایین گلستان نسبت به سایر استان‌های شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: اگر چه گلستان جزو استان‌های شمالی کشور محسوب می‌شود اما درآمد سرانه استان با هیچ یک از استان‌های همسایه شمالی قابل قیاس نیست و همواره گلستان از لحاظ تولید ناخالص جزو استان‌های رده پایین محسوب می‌شود.

وی توجه به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را یک امر مهم و حائز اهمیت برای گلستان عنوان کرد و افزود: اشتغال بسیاری از مردم استان در بخش کشاورزی است، بنابراین برای افزایش درآمد در این بخش باید به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بها دهیم، در واقع نگاه ما باید بر این اساس باشد که اگر قرار است ارزی بابت واردات از کشور خارج شود آن ارز را در اختیار کشاورز و سرمایه‌گذار قرار دهیم تا علاوه بر شکوفایی بخش کشاورزی امنیت غذایی پایدار برای کشور ایجاد شود.

 

مهاجرت نیروی ماهر معضل اقتصاد کشور/قیمت محصولات کشاورزی واقعی شود

مهر نوشت: رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: بسیاری از کارگران به دلیل عدم تامین مالی، مهاجرت می‌کنند و صاحبان کار با کمبود نیروی کار روبرو شده اند که این امر خطر جدی برای اقتصاد کشور است.

علی محمد چوپانی اظهار کرد: منطقی کردن حقوق کارگران و کارمندان یکی از خواسته های ما از دولت است زیرا بسیاری از کارگران به دلیل عدم تامین مالی مهاجرت کرده و صاحبان کار با کمبود نیروی کار روبرو شده اند که این امر خطر جدی برای اقتصاد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: پیشنهاد می کنیم که ۴۰ درصد نرخ تورم در حقوق کارگران و کارمندان لحاظ شود.

وی بیان کرد: تعادل بخشی قیمت محصولات زراعی با سایر محصولات مانند فرآورده های پتروشیمی و فلزی از دیگر خواسته های ما از دولت است.

 

ساخت سرپناهی امن برای یک هزار خانواده محروم در روستا‌های گلستان

صدا و سیما نوشت: یک هزار مسکن با اجرای طرح هر روستا، ساخت یک خانه محروم برای محرومان در گلستان ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه در استان روستاهای دورافتاده و کمتر برخورداری داریم که وظیفه ما خدمات رسانی به آنهاست افزود: یکی از طرح های بنیاد مسکن در گلستان «هر روستا، یک خانه محروم» است و قرار شده در هزار روستای استان برای هزار خانواده محروم خانه ساخته شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد ادامه داد: شناسایی خانواده های محروم فاقد مسکن در روستاها با کمک دهیاران و امامان جماعات روستاها انجام شده و عملیات ساخت برخی از این واحدها نیز شروع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار