نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن سفر رییس جمهور به گلستان گفت: جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف مهمترین مطالبه اهالی دومین شهرستان بزرگ این استان است.

جبران عقب ماندگی‌ در زیرساخت‌ها مطالبه مردم گنبدکاووس از دولت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ امانقلیچ شادمهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گنبدکاووس که دومین شهرستان بزرگ گلستان و دارای فرمانداری ویژه است اما در بسیاری از زیرساخت‌ها دچار عقب ماندگی تاریخی بوده که باید با نگاه ویژه مجموعه دولت و مسوولان استانی به این وضعیت پایان داده شود.

وی صدور مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی را مهمترین مطالبه مردم گنبدکاووس از رییس جمهور برشمرد و بیان داشت: تحقق این موضوع که خاستگاه مردمی دارد و طبق قانون و راهبرد تمرکز گرایی باید چنین دانشکده‌ای حتی شعبه بین المللی آن در این شهرستان راه‌اندازی شود.

شادمهر اضافه کرد: متاسفانه کوتاهی و اهمال مسوولان گلستان جهت راه‌اندازی دانشکده پزشکی در گنبدکاووس سبب شده تا اجحاف بزرگی در حق مردم این شهرستان مرزی صورت گیرد در حالی که خیلی از شهرستان‌های کشور از جمله "آشخانه، شاهرود و سرخه" که از حیث جمعیت و مساحت قابل قیاس با گنبد نیستند، دارای دانشکده علوم پزشکی هستند.

وی ادامه داد: حتی شهرهای دوم، سوم و چهارم برخی استان‌های همجوار گلستان نیز دانشکده علوم پزشکی دارند اما مشخص نیست چرا مسوولان علوم پزشکی استان از تاسیس چنین دانشکده‌ای که مطالبه به حق گنبدکاووس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، خودداری می‌کنند؟

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌اندازی دانشکده‌های پزشکی، مامایی و پرستاری از حقوق قانونی مردم گنبدکاووس است و نباید مردم و جوانان علاقمند به تحصیل در چنین رشته‌هایی را از این حق محروم کرد.

شادمهر گفت: از سال‌های قبل پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس انجام شد و موافقت‌های اولیه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد اما تا کنون هیچ اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت جبران اجحاف صورت گرفته در خصوص عدم راه‌اندازی دانشکده پزشکی در گنبدکاووس توسط مسوولان گلستان اضافه کرد: بحث آموزشی شدن چهار بیمارستان و فراهم شدن جذب دانشجو از مهرماه (امسال یا سال آینده) در این شهرستان فراهم شده است و امیدواریم در سفر رییس جمهور مجوز نهایی این مطالبه مردم صادر شود.

شادمهر، تسریع در شروع عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس جایگزین چند بیمارستان فرسوده را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان ذکر  و اضافه کرد: متاسفانه در انجام این پروژه که از یک سال پیش دارای ردیف بودجه شده، بازهم مسوولان استان کوتاهی می‌کنند و اکنون یک سال است در انتظار تحویل زمین برای ساخت بیمارستان هستیم.

وی ادامه داد: پروژه مشابه ساخت بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی در گرگان که مصوبه آن همزمان با ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس صادر شد، در این شهر بدون مشکل شروع شده اما معلوم نیست چرا پروژه گنبد شروع نمی‌شود و با اینکه یک سال برای واگذاری زمین کلی جلسه برگزار کردند اما از تحویل آن خبری نیست؟

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شهرستان از حیث مراکز درمانی به سبب اینکه شرق گلستان را پوشش می دهد، وضعیت خوبی ندارد و باید با اهتمام ویژه دولت و نگاه بدون تبعیض مسوولان استانی، عقب ماندگی‌های این حوزه نیز برطرف شود.

شادمهر، تسریع در تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت، طرح جمع آوری فاضلاب شهری، تامین آب پایدار برای مناطق مرزی و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون را از دیگر مطالبات مردم گنبدکاووس از دولت جهادی و انقلابی آیت الله رییسی برشمرد و گفت: توجه به این پروژه‌ها بخش زیادی از عقب ماندگی‌های زیرساختی دومین شهرستان بزرگ و مرزی استان گلستان را برطرف می‌کند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار