نماینده مجلس :

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد موفق قوه مجریه در حوزه نفت و انرژی در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت سیزدهم اظهارداشت درآمدزایی تحسین برانگیز وزارت نفت در این مدت قابل تقدیر است.

درآمدزایی وزارت نفت در۱۰۰ روزنخست دولت تحسین برانگیز است

به گزارش گلستان 24، رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد :‌ با وجود همه تحریم ها و فشارهای ظالمانه بین المللی، وزیر نفت دولت سیزدهم به همه تعهدات مالی خود در حوزه فروش نفت و میعانات گازی عمل کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت :‌ تامین منابع مالی موردنیاز دولت و نظام از سوی وزارت نفت از برنامه زمان بندی شده در بودجه سال جاری جلوتر است و دغدغه ای در این خصوص حس نمی شود، در چند ماه اخیر به ‌‌دنبال تلاش‌‌های گسترده این وزارتخانه شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌ها و بازگشت منابع ارزی به کشور هستیم.

سنگدوینی به عنوان نمونه به تنظیم قرارداد سوآپ گازی بین ترکمنستان - آذربایجان و ایران اشاره و اضافه کرد:‌ این مهم سهم بسزایی در درآمدزایی و البته تامین کسری گاز موردنیاز استان های واقع در این مسیر ترانزیتی انرژی دارد.

وی ادامه داد: کشور در آستانه فصل زمستان قرار دارد و تامین گاز شهری و سوخت برای نیروگاه ها و صنایع یکی از مسائل مهم کشور است، این قرارداد می‌تواند کمک موثری برای عبور بدون دردسر از فصل سرما باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :‌ یکی از رویکردهای مثبت وزارت نفت در ۱۰۰ روز اخیر توجه به فعالیت های توسعه میدان های نفت و گاز است تا بخشی از کم توجهی های مزمن در این بخش برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: سرمایه گذاری در توسعه میادین نفت و گاز یکی از مطالبات اعضای کمیسیون انرژی مجلس است و به صورت مستمر نمایندگان این کمیسیون با حضور مستقیم در میادین نفت و گاز بر اجرای مطلوب این موضوع نظارت دارند که تا کنون فعالیت های خوبی را شاهد بودیم.

وی افزود: یکی از مباحثی که در کمیسیون به آن پرداخته شده است به مساله آب و برق است که برنامه های ارایه شده از سوی وزارت نیرو ، رویکردی ثمربخش است که باید هر چه سریعتر شاهد عملیاتی شدن آنها باشیم.

به گفته وی یکی از موضوعاتی که برای تامین کمبود برق کشور در وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است به سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو و تجدیدپذیر است و امیدواریم با جذب و حمایت از سرمایه گذاران دستاوردهای خوبی حاصل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار