معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دل‌هایی که با سیره فاطمی(س) انس می‌گیرند می‌توانند تحول‌گرا و تمدن‌ساز شوند، تصریح کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باید در همه ابعادش در جامعه ترویج پیدا کند و لذا نقش نهاد‌ها و متولیان فرهنگی در این زمینه بسیار مهم است.

نقش چشمگیر نهادهای فرهنگی در ترویج سبک زندگی فاطمی(س)

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در چهارمین نشست توجیهی کارشناسان فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان که با محوریت عملیات فرهنگی اجتماعی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  امروز ۲۹ آذر در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، گفت: اگر یک نگاه اجمالی به واژه الگو در قامت متون اسلامی به‌ویژه قرآن داشته باشیم مشاهد می‌شود که خداوند پیامبر(ص) را به‌عنوان الگو حسنه و اخص معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) احترام خاصی برای حضرت زهرا(س) قائل بود و همیشه او را مورد تکریم قرار می‌داد، تصریح کرد: پیامبر که خود الگوی حسنه است وقتی حضرت زهرا(س) وارد منزل می‌شد، به احترام برمی‌خیزید و او را تکریم می‌کرد این نشان دهنده شخصیت والا و تاثیر‌گذار حضرت زهرا(س) بود.  

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان سیره حضرت زهرا(س) را نرم افزار انسان‌سازی و حلقه مفقوده و گمشده بشریت امروز دانست و گفت: سیره فاطمی حقیقتاً در برگیرنده همه فضایل‌ها است، حضرت زهرا(س) در دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری، عبودیت و تقوا مثل خورشید تابناک بود و می‌تواند الگوی کامل و جامع برای همه انسان‌ها باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند جهاد تبیین بوده و حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک الگوی موفق به موقع به میدان آمده و با سخنرانی‌های خود به تبیین مسائل پرداخته است.

 حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه اگر امروز با عظمت از مکتب حاج قاسم صحبت می‌کنیم باید بدانیم که حاج قاسم دانش آموخته مکتب اهل بیت(ع) بود، افزود: یکی از عرصه‌های مهمی که در این کارزار تمدنی باید اتفاق بیفتد جهاد تبیین است و تبیین سیره علوی و فاطمی باید در جامعه بسط پیدا کند و لذا فاطمیه امتداد خط سرخ شهادت و امام‌شناسی است.

وی با بیان اینکه قطعاً دل‌هایی که با سیره فاطمی انس می‌گیرند می‌توانند تحول‌گرا و تمدن‌ساز شوند، تصریح کرد: سبک زندگی فاطمه(س) در همه ابعادش باید در جامعه ترویج پیدا کند و لذا نقش نهاد‌های فرهنگی و متولیان عرصه فرهنگی در این زمینه بسیار مهم است.  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار