معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که سبک زندگی دینی، نرم افزار تحقق تمدن اسلامی است، گفت: گفتمان اخلاق باید در لایه های مختلف اجتماع حاکم شود.

گفتمان اخلاق در لایه های مختلف اجتماع حاکم شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه چهارشنبه در نشست بانوان فرهیخته با موضوع سبک زندگی نبوی با موضوع اخلاق و معنویت در پرتو گام دوم انقلاب اسلامی اظهارکرد: مسأله جمعیت، مهارت‌های زندگی، تحکیم بنیان خانواده و مدیریت چالش‌های فضای مجازی از مهم‌ترین اولویت‌ها فرهنگی کشور ما است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مادران و بانوان، رکن مهم تربیتی جامعه هستند، جامعه‌ای بالنده و پویا است که مادران و بانوانی فرهیخته، اهل اخلاق، معنویت، دشمن شناس و ولایت شناس داشته باشد.

وی اضافه کرد: کالبد بشریت و انسانیت، منهای روح نبوی، علوی و فاطمی، جامعه‌ای متعفن و فاسد خواهد شد و امروز وجود فساد و انحراف در جوامع غربی و سکولار به دلیل دور شدن از گفتمان معنویت و اخلاق و مکتب وحیانی است.

دیلمی با اشاره به اینکه مدل حرکت و گفتمان تبلیغی نبی مکرم اسلام (ص) بر مبنای تعالی خانواده و پیوست معنویت و اخلاق است، بیان کرد: امروز به رغم تمامی دشمنی‌های ایادی استکباری، دین مبین اسلام و شخصیت برتر پیامبر (ص) یکی از پرطرفدارترین جایگاه‌های رفیع ادیان الهی جهان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به مدل تربیتی خانواده، اقربین و محله محوری رسول گرامی اسلام (ص)، افزود: این طرح در کنار ایجاد هسته‌های مقاومت می‌تواند بهترین گفتمان برای بانوان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

دیلمی معنویت و اخلاق را از سرفصل‌های گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: امام خامنه ای گفتمان معنویت و اخلاق را دو مؤلفه مهم برای رسیدن به تمدن اسلامی ارائه کرده و باید گفتمان اخلاق در خانواده، اقتصاد، سیاست، اندیشه، خانواده و تمامی لایه‌های اجتماعی حاکم شود.

وی ادامه داد: نرم افزار تمدن سازی، سبک زندگی است که فرمایش حضرت آقا است، یعنی اگر ما صحبت از تمدن سازی می‌کنیم نرم افزاری دارد و آن سبک زندگی است.

دیلمی ابراز کرد: جریان نفوذ دشمن با مکانیزم تحریم، به دنبال ناامید کردن مردم و تخریب هویت دینی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: نقش مادران و بانوان برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بسیار حیاتی است چون رسالت تربیت را برعهده دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: امروز در این جنگ تمام عیار اداراکی و شناختی که دشمن علیه ما راه انداخته، میدان دار و علمدارانی را می‌طلبد که در صف اول و در سنگر دفاع، جلوی دشمن بایستد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار