سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: بالاترین سطح مشارکت زمانی است که ما بتوانیم قوانینی را برای کمک به اقشار مختلف در مجلس وضع کنیم و ممکن است این کار بر روی هزاران نفر تاثیر گذار باشد.

تدوین قانون بالاترین سطح از مشارکت های مردمی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ حجت مقسم  در جلسه شورای مشارکت های مردمی گرگان اظهار کرد: ارائه بسته معیشتی و کمک های مالی پایین ترین سطح از کمک های مردمی است، ما باید تلاش کنیم به دنبال توانمند سازی آنها از طریق راه های مختلف باشیم.

وی افزود: همچنین ایجاد یک بسیج عمومی که به وسیله آن بتوانیم تمامی گروه ها را درگیر کنیم، کار بسیار مهمی است.

مقسم ادامه داد: وقتی جامعه منفی شود و دیوار بی اعتمادی شکل بگیرد، افراد خوب هم مورد اتهام قرار می گیرد، متاسفانه به دلیل حجمه های زیاد عملیات روانی دشمن و همچنین عملکرد برخی از مدیران و خیریه ها این بی اعتمادی بین مردم بیشتر شده است.

وی سرمایه اجتماعی را یک ثروت واقعی عنوان کرد و افزود: کشور ها با داشتن سرمایه اجتماعی به سمت پیشرفته هدایت می شوند، در واقع راز تعهد افراد مشارکت راستین است، اگر افراد را درگیر کار کنیم، تعهد بیشتری دارند، باید آنها را در سه بعد تصمیم گیری، اجرا و منافع مشارکت داد.

سخنگوی شورای شهر گرگان با اشاره به راه اندازی « شورای توسعه سازمان های مردم نهاد» در استان، ابراز کرد: تا به الان بهزیستی، ورزش و جوانان، فرمانداری ها و دیگر سازمان ها  مجوزهایی را به صورت جداگانه برای ایجاد موسسات خیریه و دیگر موسسات صادر می کردند که به دلیل گستره کار تصمیم به ایجاد «شورای توسعه سازمان های مردم نهاد » با حضور دستگاه های امنیتی در استان نمودیم.

وی افزود: سازمان ها و اداراتی که مسئول کمک به اقشار آسیب دیده جامعه هستند، می توانند سیستم یکپارچه ای را راه اندازی کنند تا به این طریق به نیازمندان واقعی کمک کنند.

مقسم بیان کرد: باید شفافیت مالی را جهت نظارت بر سازمان های مردم نهاد به صورت یک مدل نظارتی در سطح گرگان تعریف شود و همچنین در آن از ظرفیت خود افراد نیز استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار