آخوند چرکزی گفت: راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، عملیاتی کردن سنت و سیره پیامبر (ص) در جامعه و زندگی است.

راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی عملیاتی کردن سنت و سیره پیامبر (ص) است / مصداق عملی محبت به اهل بیت (ع) در اهل سنت وجود دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گلستان، آخوند عبدالغفور چرکزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر هرچه را که رسول اکرم (ص) از سوی دین مبین اسلام به ما انتقال داده است را عملیاتی کرده و به عنوان فرهنگ در بیاوریم راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار خواهد شد.
وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در منطقه گفت: اکنون که خودسازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح است، در زمینه خودسازی و جامعه سازی گام های بلندی برداشتیم.
روحانی شاخص بخش مرزی داشلی برون تصریح کرد: مبنای باورهای اعتقادی مردم، اسلامی است و لازم است تمدن نوین اسلامی با بسترسازی دولت و آگاهی مردم در گام دوم عملیاتی شود.
آخوند چرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محبت اهل بیت (ع)، گفت: از نظر مصداق عملی تقوا و منش اهل بیت (ع) در بین مردم منطقه وجود دارد و ترکمن ها و مردم شریف منطقه احترام به اهل بیت (ع) را واجب می دانند و نام های فرزندان خود را حسن، حسین و یا رضا می گذارند.
وی با بیان اینکه، مردم آرزو داشتند که حاکمیت اسلامی به وجود بیاید تا اهداف اسلامی پیاده شود، گفت: به شکر خدا در سال ۵۷ نهضت امام راحل تحقق یافت و پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد و مردم واقعا از به ثمر رسیدن نهضت امام راحل خوشحال بودند چرا که مردم مومن و مسلمان حاکمیت اسلامی را دوست داشته و انتظار داشتند حاکمیت ولی فقیه در راس باشد.
مسئول تبلیغات اسلامی اینچه برون خاطرنشان کرد: اکنون که در ۴۳ مین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم اگر بخواهیم مقایسه ای با قبل انقلاب داشته باشیم تا دستاوردهای انقلاب را تعریف و تبیین کنیم، مشاهده می کنیم که در طول ۴۳ سال خدمات شایانی در منطقه صورت گرفته است.
آخوند چرکزی با تاکید براینکه، منطقه اینچه برون و داشلی برون نسبت به قبل از انقلاب رشد یافته است، افزود: قبل از انقلاب منطقه مرزی داشلی برون نه آبی داشت، نه جاده ای بود و نه مراکز بهداشتی داشتیم، اما امروز روستایی نداریم که بدون جاده، بدون آب و برق و گاز و بدون مدرسه و مرکز بهداشت باشد. امروز محرومیت زدایی شکل گرفته است چون آبرسانی، برق، گاز و جاده برای هر منطقه ای الزامی است و زمانی که این عوامل اجرا شود یعنی محرومیت زدایی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار