معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: پیگیری‌هایی که از مدت‌ها قبل برای تحویل زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی توسط مدیران این شهرستان انجام شده بود، هفته گذشته نهایی شد و قرار است تا قبل از پایان سال جاری تحویل شود.

فرماندار: زمین بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبد بزودی تحویل می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی دهرویه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در گنبدکاووس مطالبه مهم مردم این شهرستان و اهالی شرق استان گلستان از دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: از زمان اعلام اولیه مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان، گلایه‌هایی از سوی مردم گنبدکاووس در خصوص عدم تخصیص اعتبار برای بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی مطرح شد.

دهرویه ادامه داد: در این خصوص پیگیری‌های لازم از طریق معاونت اقتصادی استاندار گلستان جهت اخذ اعتبار برای این پروژه انجام شد اگرچه بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس ردیف اعتباری جداگانه دارد اما تلاش داریم از اعتبارات سفر نیز منابعی اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس به دلیل افزایش مراجعه‌کنندگان و فرسودگی مراکز درمانی موجود، یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهرستان است که با وجود تصویب در سفر سال ۹۷ رییس جمهور وقت به گلستان، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در مراحل پیش از اجرا و تهیه زمین قرار دارد.

هم اکنون گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان دولتی، ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی با مجموع ۷۵۲ تخت است که بیشتر آنها قدمتی بالای ۴۰ سال دارند و به سبب فرسودگی جوابگوی حجم بالای مراجعه‌کنندگان نیست.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان حدود نیمی از آن در هفت شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در شرق استان سکونت دارند که بخش قابل توجهی از این جمعیت برای بهره مندی از خدمات درمانی به گنبد مراجعه می‌کنند.

فرماندار ویزه گنبدکاووس همچنین گفت: آنچه از سفرهای استانی رییس جمهور مشخص است اینکه سفرها در قالب پیگیری مسایل اقتصادی، مرمت و بازسازی طرح‌های نیمه‌تمام و کمک به نیازهای ضروری استان و شهرستان‌های آن است.

وی افزود: مصوبات سفر نشان می‌دهد، بواسطه پیگیری‌های دلسوزانه استاندار و مدیران استانی، بهره‌ خوبی نصیب استان گلستان شده است.

دهرویه اضافه کرد: قبل از سفر تیم‌هایی از استان در حوزه‌های اجرایی و اقتصادی مسائل و طرح‌های مدنظر را رصد و آنها را با تیم‌های اقتصادی رییس جمهور و وزیران بررسی و در نهایت مصوب می‌کنند.

وی بابیان اینکه همه مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور در راستای خدمت به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنها است، گفت: گنبدکاووس نیز چند معضل اساسی داشت که مورد توجه قرار گرفت.

فرماندار ویژه گنبد افزود: اختصاص بودجه برای تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب شهری، تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و بهسازی بوستان داریوش بخشی از این مصوبات است.

وی اضافه کرد: برای برخی دیگر از مشکلات گنبدکاووس از جمله مساله کم آبی نواحی مرزی به‌صورت متمرکز استانی اعتبارات خوبی دیده شده که در آینده سهم اعتباری هر شهرستان مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار