رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: عدم تزریق دز سوم واکسن کرونا در سالمندان موجب بروز علائم شدید کرونا در این سنین می‌شود؛ حتی لازم است در زمان اعلام دز چهارم این دز نیز در سالمندان سر موقع تزریق شود.

کرونای سالمندان با این اشتباه شدیدتر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسعود ضیایی، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در خصوص کرونا در سالمندان و مشکلات آنان ابتدا باید دلایل کووید شدید را ذکر کرد.

 رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی بیان کرد: ضعف عمومی و کاهش ایمنی بدن باتوجه به سن بالا و اینکه اغلب این افراد مشکلات بدنی با توجه به کهولت سن دارند، از علائم مهم کرونا در این سنین است.

ضیایی با بیان اینکه متاسفانه در اغلب سالمندان دیده می‌شود که دز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، تصریح کرد:  واکسیناسیون ناقص باعث می‌شود که واکسن‌های قبلی کارآیی لازم را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن سوم ضروری است، اظهار کرد: تداخلات دارویی می‌تواند مشکل ساز باشد که می‌توان از پزشکان کمک گرفت؛ ترس از بیماری در این سنین نیز نیازمند همراهی است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه عوارض بیماری کرونا در سالمندان معمولا شدیدتر است؛ بنابراین باید سه دوره واکسیناسیون کامل شود، خاطرنشان کرد:  از طرفی محدود شدن رفت و آمدها و استفاده از ماسک برای این افراد مهم ترین است.

ضیایی با اشاره به اینکه تهویه مناسب در منازل و انجام ورزش‌های مناسب با سن و حفظ روحیه این افراد مهم ترین عوامل در گذر از کروناست، تصریح کرد: لازم است برای حفظ روحیه این افراد در زمان ابتلا به کرونا، در حد امکان ملاقات‌ها با رعایت پروتکل‌ها انجام شود؛ همچنین پرهیز از مصرف دخانیات و الکل که ضعف ایمنی را به همراه دارد، باید مدنظر قرار گیرد.
منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار