ماندگارترین کارنامه «جهادی و محرومیت‌زدایی»، «سازندگی و عمرانی»، «اقتصادمقاومتی و اشتغالزایی» را در قاب فداکاری «سربازان وطن» همین سپاهیان دلیر و پاسداران جان برکف استان گلستان می‌توان به وضوح دید، تاریخ و مردمان این سرزمین همچنان خدمات سپاه و بسیج در سیل 1398 و طرح شهید سلیمانی را به خاطر دارند و از یاد نبردند.

ماندگارترین قاب فداکاری «سربازان وطن» در گلستان/ سپاه مرد میدان روزهای سخت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سپاه در مقام عمل؛ تفسیر زیبای پاسداری از ارزش های اسلامی و مردم است و ثابت کرده جان فدای انقلاب، امام و امت است؛ در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید شده؛ کارنامه‌ سپاه در این سی و چند سال، یک کارنامه‌ی درخشان است. کارنامه‌ سپاه در این مدّت در واقع نمایشگر تجربه‌ یک ملّت است؛ یعنی اعماق شخصیّت و هویّت ملّت ایران را می‌توان در این کارنامه مشاهده کرد.  

مردم گلستان نیز در طول این سالها خصوصا در قضیه سیل و کرونا با گوشت و پوست خود همراهی سپاه با مردم را حس کردند و فهمیدند آن کسی که در بحران و تنگناهای ملت به داد آنها خواهد رسید سپاه است.

اسفندماه برای مردم گلستان یادآور سیل خروشانی است که تمام زندگی شان در آستانه عید نوروز زیر آب رفت، سیلاب آغازگر اتفاقاتی شد که تلخی آن با گذشت چند سال هنوز در خاطر مردم این استان تر و تازه و شاید عذاب‌آور است اما از طرفی خدمت بی‌منت سپاه در کمک رسانی به مردم تلخی آن روزها را به کام مردم شیرین کرد.

ویران شدن هزاران خانه، تخریب گسترده زیرساخت ها، مشکلات بهداشتی و آسیب های اجتماعی از جمله نتایج این سیل ویرانگر بود که برخی از آنها با گذشت چندسال هنوز برای مردم گلستان تازگی دارد.

لباس رزم سپاه در عرصه‌های مردم‌یاری

اما وقتی انبوه مشکلات تلمبار شدند سپاه در جای خود ننشست و فورا وارد میدان شد، بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای کمک به مردم سیل زده در خط مقدم امدادرسانی قرار گرفت تا آلام مردم را تسکین دهد، این خدمات بی منت نه تنها از سوی سپاه و بسیج استان قوت گرفت بلکه بخط شدن سپاهیان دیگر استان های کشور برای کمک رسانی به مردم گلستان  را همراه کرد تا مصداق عینی سیل همدلی را نظاره گر باشیم، سربازان وطن هر جایی به درد آورد روزگار در آنجا حضور دارند.

سپاه این فرض را بر خود واجب دانست که هر جا منافع ملت را در خطر دید وارد صحنه شود گاهی صحنه ممکن ایت در سوریه شلمچه اق‌قلا و یا در دشتهای ترکمن صحرا رقم بخورد هر جا که مردم کمک بخواهند سبزپوشان ولایت لباس رزم بر تن کرده و خود را در کنار مردم میرسانند

سبزپوشان مدافع حرم گلستان از ابتدای دهه 90 خود را به سرزمین های شامات رساندند و قریب به یک دهه از خاک این سرزمین برای منافع ملت ایران و ناموس مسلمانان حتی خارج از جغرافیای ایران وارد شد تا ارزش و منزلت این لشکر خدایی بیش از پیش مشخص شود، گلستان در این راه 18 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به اذعان همه دلسوزان و علاقمندان به انقلاب اسلامی کارنامه سپاه درخشان و تحسین برانگیز است، مردم و مسئولان همواره قدردان خدمات بی منت سربازان وطن هستند.

*رضایت نماینده ولی فقیه گلستان از اقدامات ارزشمند سپاه

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در برهه حساس سیل گلستان اشاره به خدمات ماندگار سپاه و بسیج کرد و گفت: اقدامات سپاه در استان گلستان برای مهار سیلاب و کاهش آبگرفتگی برای مردم و مسئولان رضایت‌بخش است.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در بازدید از مناطق سیل‌زده این نکته را هم گفته بود: همه نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و ارتش و نیروی اجرایی که مسئولیت داشتند در استان وارد عرصه شدند تا هر چه زودتر آبگرفتگی در گمیشان و بخشی از آق‌قلا از بین برود.

 

*423 روستای بی‌آب گلستان امیدوار به اقدامات سپاه نینوا

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: این نوید را به مردم شهید پرور گلستان می دهیم که در سال ۱۴۰۱ مشکل آبرسانی ۴۲۳ روستا در سراسر استان را مرتفع خواهیم کرد.

سردار علی ملک شاهکوهی اظهارکرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب شکل گرفت پس حقیقتاً سپاه مولود و زاده‌ی انقلاب اسلامی است و ما امروز به منظور پاسداری از انقلاب خدمت رسان مردم هستیم.

فرمانده سپاه نینوای گلستان افزود: با همین نگاه خدمت رسانی و خادمی مردم است که از ابتدای کرونا تاکنون هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان و بیش از نیم میلیون بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده ایم.

وی بیان کرد: در سال آینده طی تفاهم نامه با بنیاد مسکن، کمیته امداد و سپاه نینوا، جهادگران سپاه ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را آغاز خواهند کرد.

ملک شاهکوهی اضافه کرد: این نوید را به مردم شهید پرور گلستان می دهیم که در سال ۱۴۰۱ مشکل آبرسانی ۴۲۳ روستا در سراسر استان را به مدد الهی مرتفع خواهیم کرد.

 

* قرارگاه پیشرفت سپاه به داد ۶۱روستای گلستان رسید

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گفت: با هدف محرومیت زدایی ۶۱ روستا را تحت پوشش خدمات قرارگاه قرار داده ایم.

سرهنگ پاسدار کاظم نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دغدغه‌ای بود که رهبر فرزانه انقلاب در نشست با مسئولین لشکری و کشوری در سال ۹۵ مطرح کردند.

او ادامه داد:ماموریت ما در درون روستا است و در حال حاضر در ۳ دهستان مراوه تپه، زرین گل و کرند، ۶۱ روستا را تحت پوشش خدمات قرارگاه قرار داده ایم.

سرهنگ کاظم نوروزی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه نینوا در ۵ عرصه فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت، اشتغال، سلامت و سبک زندگی اسلامی  در روستا‌های هدف در حال خدمت رسانی به مردم است.

او گفت:یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه محرومیت زدایی است.

 

* اماکن سپاه تبدیل به مراکز واکسیناسیون شد

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: همه اقدامات در طرح شهید سلیمانی را زیر نظر این قرارگاه تا سطح روستاها به صورت محله محور برنامه‌ریزی می‌کنیم و همه امکانات و مکان‌های سپاه در خدمت مردم است تا به مرکز واکسیناسیون تبدیل شود.

سردار علی ملک‌شاهکوهی در جلسه قرارگاه خدمت رسانی و محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) که به‌منظور هماهنگی در اجرای طرح شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی همه مردم و دستگاه‌های کشور علیه دشمن بعثی بسیج شدند تا توانستیم به موفقیت برسیم امروز هم باید برای مقابله با این ویروس منحوس، متحد و یکپارچه عمل کنیم تا آسیب‌ها و خسارت‌های آن کمتر شود.

 

وی گفت: با دستور فرماندهی معظم کل قوا و ابلاغ فرمانده کل سپاه، مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را با هدف واکسیناسیون گسترده، نظارت حداکثری بر رعایت پروتکل‌ها و کمک‌های مومنانه با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه نینوای استان با اشاره به شکل گیری قرارگاه خدمت رسانی و محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: ما این قرارگاه را شکل دادیم تا همه با هم حرکت کنیم و پیش برویم.

وی اضافه کرد: در هر مرحله و کاری همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی کامل به اجرای طرح شهید سلیمانی کمک کنند. برای مثال اگر موعد رزمایش کمک مومنانه شد، تمامی دستگاه‌ها با هماهنگی بموقع، بسته‌های کمک معیشتی را به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به صورت کریمانه تحویل دهند.

سردار ملک شاهکوهی گفت: همه اقدامات را زیر نظر این قرارگاه تا سطح روستاها به صورت محله محور برنامه‌ریزی می‌کنیم و همه امکانات و مکان‌های سپاه در خدمت مردم است تا به مرکز واکسیناسیون تبدیل شود.

سپاه با بسیج همه ظرفیت ها توانسته خدمات شایانی را به مردم مناطق محروم استان ارائه نمائد و اعتمادسازی عمومی را از راه های مختلف از قبیل فعالیت های عمرانی،اقتصادی ،تربیتی و ... محقق کند.

یکی از مصادیق جهاد به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی) در این عصر ، جهاد تبیین است و رسانه ها در این امر ، وظیفه ی سنگینی را بر عهده دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار