مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از 14 اسفندماه 1400 لغایت 16 اردیبهشت 1401 در سطح گلستان اجرا می‌شود.

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی گلستان در ایام نوروز

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا محرابی در خصوص تشدید نظارت ها در این ایام ، اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در این دوره به واسطه شروع ماه رمضان بعد از نوروز به طور ویژه و از 14 اسفند تا 16 اردیبهشت 1401 در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب 37 اکیپ دامپزشکی و در سه حوزه نظارتی، بازرسی و قرنطینه‌ای است، افزود: حوزه طرح را در مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی از جمله قصابی‌ها، فروشندگان گوشت مرغ بسته‌بندی شده، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و سایر اماکن توزیع مواد غذایی برشمرد.

محرابی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت، امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال مسافران و شهروندان است، یادآور شد: مسافران و شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی را از طریق سامانه 1512 به دامپزشکی گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان کشتار دام در مکان های غیر بهداشتی و تفرجگاه‌ها، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته‌بندی، حمل غیرمجاز گوشت در خودروهای غیرمجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی دارای ویژگی‌های نامطلوب و غیر بهداشتی، فروش ماهی در مکان های غیر بهداشتی و کنار جاده ها را خلاف دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار