مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: از زمان آغاز طرح ملی پوشش بیمه سلامت ساکنان محلات کم‌برخوردار در ۲۱ بهمن امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۱۸ گلستانی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

۱۰ هزار گلستانی ساکن محلات کم‌برخوردار زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد هفت هزار و چهار نفر زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی رفته و بقیه از مزایای صندوق بیمه سلامت همگانی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: این طرح در راستای عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و پیرو سیاست های ابلاغی نظام و قوانین بیمه‌ای کشور اجرا می شود که برای اجرای آن ۴۰ محله کم برخوردار در استان برای پوشش افراد فاقد بیمه معرفی شدند که پوشش کامل افراد واجد شرایط انجام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان اضافه کرد: این طرح با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری استانداری در دست اجرا است و خانواده‌های فاقد پوشش بیمه درمانی می توانند از طریق ورود به سامانه غیرحضوری بیمه سلامت یا مراجعه به ۲۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده و از مزایای رایگان بیمه سلامت استفاده کنند.

وی ادامه داد: افراد پس از پوشش بیمه سلامت به پزشک خانواده معرفی شده و از طریق نظام ارجاع، خدمات دارویی، پاراکلنیک و بستری را در سطح تخصصی دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: ۲۰۰ قرارداد جدید با مراکز خصوصی و دولتی برای ارایه خدمات بیمه ای توسط این اداره کل بسته شده و تعداد قرارداد ها به هزار و ۱۰۰ مرکز افزایش یافت.

حسینی افزود: در گلستان طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی به ۹۹.۹ درصد رسیده و خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد این اداره کل به صورت الکترونیک ارایه می‌شود.

یکپارچگی خدمات، کمک به اقتصاد سلامت و هزینه‌کرد درست منابع ، افزایش دقت در نسخه نویسی، کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است.

وی همچنین به اعتبار بیمه سلامت گلستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه سلامت استان پیش بینی شده بود اما ۲۰ درصد بیش از بودجه پیش بینی شده هزینه گردید.

گلستان ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۱۸۵ هزار نفر آن زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار