رعیت با تاکید بر اهمیت و جایگاه کانون های فرهنگی‌ و هنری مساجد در اشاعه فرهنگ دینی گفت: این کانون ها باید برای تحقق بیانیه گام‌ دوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق بیانیه گام‌ دوم انقلاب نقش‌آفرینی کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد رعیت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: با توجه به اینکه شروع این نظام مقدس جمهوری اسلامی از سنگر مسجد بود، لازم است تا در همین مسیر و راه حرکت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: تجربه نشان داده است هرچه از این سنگر فاصله گرفتیم آسیب های بیشتری دیدیم و هرچه به این مسیر و سنگر نزدیک تر شدیم، عاقبت بخیر شدیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای اجرایی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب، بهترین و سودمندترین مسیر و با اهمیت ترین  راه استفاده از مسجد برای تقویت معنویت و اخلاقِ برگرفته از اندیشه های ناب اسلامی و قرآن است.

 

وی تأکید کرد: باید پیوند و ارتباط مان را با قرآن و عترت نزدیک تر و اندیشه ها و تفکرات مان را تقویت کنیم تا توانمند شویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره جایگاه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز بیان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به هجمه های سنگین دشمنان برای تسخیر قلب و ذهن نسل جوان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد امن ترین مکان ها برای حضور جوانان و همچنین حفاظت از آنان در برابر شبیخون فرهنگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز درگیر جنگ روایت ها هستیم، دشمن با همه ابزارهای رسانه و منابع مالی و نیروی انسانی که در اختیار دارد به دنبال تحریف ارزش ها و آرمان ها و نفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است و کانون های فرهنگی و هنری با توجه به مخاطبانی که دارند، یکی از بهترین ظرفیت ها برای جهاد تبیین هستند.

 

رعبت به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مخاطب اصلی بیانیه، جوانان هستند و اعضای اصلی کانون ها را نیز همین قشر نشکیل می دهند، باید بستر را برای نقش آفرینی کانون ها و بچه مسجدی ها در تحقق بیانیه گام دوم امقلاب اسلامی فراهم کرد‌.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار