رییس کل دادگستری گلستان گفت: صدور سند برای بخش عمده اراضی ملی استان به پایان رسیده و تکمیل حدنگاری ۷۶ درصد باقی مانده مساحت پارک ملی گلستان تا سال آینده به پایان می‌رسد.

حدنگاری ۷۶ درصد مساحت پارک ملی گلستان سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی روز چهارشنبه در نشست مشترک قضایی و اداره منابع منابع طبیعی استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: برخی اختلاف نظرها در تفسیر قانون سبب می‌شود متخلفان تطهیر شوند و عرصه‌های ملی با استفاده از نظرات کارشناسی به نام اشخاص سند زده شود که این موضوع با قانون ملی شدن جنگل ها منافات دارد.

وی بیان کرد: عزم دادگستری برای برخورد با زمین خواری و حفاظت و صیانت از جنگل ها و مراتع، جدی و قاطع است.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: رسیدگی خارج از نوبت پرونده های کیفری و اختصاص شعب تخصصی برای پرونده‌های حقوقی از جمله تلاش های دادگستری برای حمایت از منابع طبیعی است.

وی از مسوولان منابع طبیعی گلستان خواست با استفاده از ظرفیت های قانون، جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بدون نیاز به حکم قضایی در شروع کار بگیرند و اجازه ندهند کار به تکمیل بنا برسد.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان هم این جلسه گفت: سال های گذشته برخی آرای قلع و قمع صادر شده بود اما به علت برخی نگرانی ها امکان اجرای آن را وجود نداشت که در چند ماه اخیر با حمایت قاطع دادگستری اداره‌کل منابع طبیعی استان جسارت بیشتری برای اجرای این آرا و برخورد با متخلفان پیدا کرد.

عبدالرحیم لطفی افزود: با حمایت دادگستری امسال پنج مورد رای برای خلع ید اراضی مرتعی بالای ۱۰۰ هکتار در دادگاه های گلستان صادر شد و به تازگی نیز احیای این اراضی خلع ید شده آغاز گردید.

لطفی افزود: یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی گلستان سند دار شده و کار تعیین تکلیف ۳۷  هزار هکتار دیگر از عرصه ها هم که بین مردم و منابع طبیعی اختلاف وجود دارد در کمیسیسون رفع تداخلات در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار