قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان از پیش بینی برداشت پنج هزار تن میگو در سال زراعی جاری از مزارع استان خبرداد.

پیش بینی تولید ۵ هزار تن میگو در گلستان| ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ها مصوب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سال زارعی ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰ مزرعه با سطح مفید بیش از دو هزار هکتار آماده تولید و بهره برداری میگو بوده و پیش بینی می شود پنج هزار تن میگو از مزارع استان تولید شود.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: پرورش دهندگان باید نسبت به آماده سازی اصولی مزارع خود، با رعایت الزامات فنی و بهداشتی، تا پایان اسفند ماه اقدام کنند تا بتوانیم فصل پرورش بدون دغدغه ای را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه آبزی پروری گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه طرح های آبزی پروری استان تصویب شد که هزار میلیارد آن برای زیرساخت مشترک مجتمع میگو و ماهیان خاویاری است.

قدس علوی اضافه کرد: با ابلاغ این اعتبارات می توان ضمن تکمیل فاز یک، زیرساخت فاز دو و مجتمع خاویاری را هم تکمیل کرد.

طبق گفته مدیرکل شیلات گلستان لایروبی و ایجاد پایانه آبگیری مجتمع از جمله مطالبات پرورش دهندگان است که امیدواریم با بهره برداری از پروژه های در دست اقدام، این معضلات سریع تر برطرف شود.

گفتنی است فاز اول و دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان از جمله طرح های در دست اقدام بوده فاز اول به مساحت چهار هزار هکتار به بهره برداری رسیده و در فاز دوم که شش هزار هکتار بوده، مطالعات انجام و پروژه در حال اجرا است.

فاز دوم به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شده که در حال حاضر زیرساخت های اصلی از طریق اعتبارات دولتی انجام می شود و مقررات شناسایی سرمایه گذاران بومی و غیربومی از سوی شیلات استان انجام و نهایتاً پس از تصویب ستاد میگو استان به شهرک های کشاورزی معرفی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار