مدیرعامل شهرک های کشاورزی گلستان:

مدیرعامل شهرک های کشاورزی گلستان گفت:گران تمام شدن و طولانی بودن سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی مانعی برای ورود سرمایه گذاران به این حوزه است که باید درصدد رفع آن گام برداشت.

گران تمام شدن و طولانی بودن سرمایه گذاری، مانعی برای ورود سرمایه گذاران

بخ گزارش گلستان 24، علیرضا بزرگی در آیین افتتاح هفت هزار هکتار از طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان که با حضور وزیر کشاورزی برگزار شد اظهار کرد:: شرکت شهرک های صنعتی بیش از ۴۰ سال است که در کشور تاسیس شده است و بیشتر پیشرفت های خود در بخش صنعت را مدیون توسعه شهرک های صنعتی هستیم.

وی افزود: شرکت شهرک های کشاورزی در کشور بسیار دیر تاسیس شد و تنها هشت سال از زمان تاسیس آن می گذرد.

بزرگی گفت: در طی هشت سال گدشته شرکت شهرک های صنعتی تنها ۵۰۰ میلیارد تومن منابع در اختیار داشت ولی در بودجه سال ۱۴۰۱ با همه محدودیت های مالی که داشته ۵۰۰ درصد بودجه شرکت شهرک های کشاورزی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر شهرک های صنعتی رشد داشته به این علت است که زیر ساخت ها تا درب شهرک ها رایگان توسط دولت می آمد افزود: شهرک های کشاورزی از این قانون محروم بودند ولی با مساعدت دولت برای اولین باردر بودجه ۱۴۰۱ این قانون مصوب شده است که زیر ساخت ها رایگان تا درب شهرک های کشاورزی توسط دولت آورده شود و این یک انقلاب بزرگ در بخش شهرک های کشاورزی است.

مدیر عامل شهرک های کشاورزی گلستان توضیح داد: در سفر ریاست جمهوری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرک های کشاورزی تخصیص یافته است و این امر می تواند در رشد شهرک ها موثر باشد.

وی گفت: از زمان آغاز به کار دولت جدید ۲۰ شهرک کشاورزی به بهره برداری رسیده است، ۳۰ شهرکی که عملیات اجرایی آن متوقف شده بود دوباره آغاز به کار کرد و احداث ۱۲ شهرک جدید در دستور کار قرار گرفت.

بزرگی زهکشی هفت هزار هکتار از اراضی اولویت دار گلستان و افتتاح بزرگترین زنجیره تخم مرغ کشور در گنبد کاووس که امروز با حضور وزیر کشاورزی به بهره برداری رسید را نتیجه حمایت دولت از بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند شاهد تحول بزرگ در کشاورزی کشور باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار