عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

عزم دولت برای رونق گردشگری گلستان، گره‌گشایی از تله‌کابین‌ها نزدیک است

ایرنا نوشت: یکی از مهمترین رهاوردهای سفر هیات دولت به گلستان، تلاش برای گره‌گشایی از مشکل چندین ساله تله کابین‌ گرگان و علی‌آباد بود که مقرر شد با در نظرگرفتن ملاحظات زیست محیطی، زمینه اجرای این طرح ها به عنوان پیشران تحول اقتصادی این استان شمالی محقق شود.

در شانزدهمین سفر هیات دولت به گلستان هر چند فشردگی برنامه ها اجازه بازدید میدانی آیت الله رییسی رییس جمهور را از محل اجرای ۲ مطالبه مهم اهالی استان (تله کابین گرگان و علی آباد) میسر نکرد اما نمایندگان رییس جمهور به ترتیب وزیر کشور و میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری با حضور در محل اجرای این پروژه ها وعده دادند تا ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی و حفظ طبیعت مقدمات اجرای هر چه سریعتر این طرح های اشتغالزا را فراهم کنند.

 

اجرای طرح ویژه عیدانه استاندارد در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست اداره کل استاندارد گلستان از اجرای طرح ویژه عیدانه استاندارد در استان خبر داد.

سید مهدی حسینی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، بر کالاها، خدمات، هتل ها، زائر سراها، رستوران ها، مراکز تفریحی و خدماتی نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود.

حسینی گفت: نظارت بر بازار در ایام نوروز تشدید خواهد شد و در این بازرسی‌ها، کالا‌ها و خدمات مشمول استاندارد اجباری کنترل بیشتر و در صورت وجود و توزیع کالا‌های بدون پروانه استاندارد و پایین‌تر از حد کیفیت، خدمات بدون ایمنی و استاندارد، برابر قوانین رسیدگی و برخورد خواهد شد.

 

پیکر زخمی طبیعت در بیم و امید/ التیام جنگل های هیرکانی ابتر ماند

مهر نوشت: با گذشت حدود ۴۰ سال از عملیات احیای عرصه های طبیعی و غرس میلیون ها نهال و صرف صدها میلیارد تومان اعتبار در گلستان، تا احیای کامل جنگل های هیرکانی راه درازی در پیش است.

بیش از ۴۰ دهه است که به طرق مختلف توسط دستگاه‌های متولی توسعه فضای سبز و جنگل‌ها در دستور کار قرار گرفته و سالیانه صدها هزار نهال مثمر یا غیرمثمر کشت شده تا سطح درختکاری و جنگل‌ها در گلستان توسعه یابد.

فارغ از اجرای طرح‌های درختکاری توسط دستگاه‌های متولی به ویژه منابع طبیعی، مشارکت مردم برای کاشت نهال در اراضی ملی و شارع عام هم افزایش یافته است.

 

اختصاص هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی برای ساخت مسکن به شهر‌های گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در سال جاری حدود هزار و ۲۰۰ هکتار عرصه منابع طبیعی برای ساخت مسکن در شهر‌ها واگذار شده است.

عبدالرحیم لطفی گفت: برای واگذاری زمین در شهر و روستا‌ها نماینده دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اظهارنظر می‌کنند و اگر جزء ممنوعیت‌ها نباشد آن قطعات واگذار خواهد شد.

 

گام محکم برای نجات «خلیج گرگان» پس از دستور رئیس‌جمهور/ باز شدن گره ۲۰ ساله «آشوراده»

فارس نوشت: جلسه فوری علاج‌بخشی و نجات جزیره «آشوراده» و «خلیج گرگان» در ساختمان نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزرای مختلف مرتبط و استاندار گلستان و معاونان وی پس از دستور اکید رئیس جمهور در سفر به گلستان برگزار شد.

در پی سفر آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دلت به استان گلستان و تاکید و دستور رئیس جمهور در خصوص مهلت ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف لایروبی کانال‌های اصلی منتهی به «خلیج گرگان» و اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره «آشوراده»، جلسه پیگیری این دستور ساعاتی پیش در نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.

گفتنی است، این جلسه با حضور وزرای مربوطه و استاندار گلستان و معاونان وی تشکیل و مقرر شد ظرف یک هفته آینده موضوعات مختلف بررسی و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه یابد.

 

گلستان پیشتاز در صدور سند ‌اراضی ملی/ پیگیر حدنگاری پارک ملی گلستان هستیم

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به پیشتازی گلستان در حدنگاری و صدور سند برای اراضی ملی گفت: بیشتر اراضی ملی استان حدنگاری و سند دار شده و پیگیر تکمیل کار حدنگاری ۷۶ درصد باقی مانده مساحت پارک ملی گلستان تا سال آینده هستیم.

حیدر آسیابی در نشست مشترک قضایی و اداره منابع منابع طبیعی استان که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، اظهارداشت: بررسی نظرات کارشناسی صادر شده در همه کمیسیون هایی که درباره سرنوشت منابع طبیعی تصمیم‌گیری می‌شود را آغاز کرده‌ایم و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

آیین نامه صندوق هنر اصلاح می شود/بررسی تسهیل صدور هنرکارت

ایسنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به بررسی آیین نامه صندوق هنر توسط هیئت مدیره این صندوق، گفت: دریافت هنرکارت مطابق تخصصی و تسهیل می شود.

محمد رعیت عصر امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر شهرستان آزادشهر با اشاره به اینکه آمده ایم تا پای حرف و درد دل شما بنشینیم، اظهار کرد: این هفتمین نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی رسانه شهرهای استان است که در طول ۵۰ روز دوره مدیریت بنده در اداره کل ارشاد گلستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت دولت مردمی در بحث فرهنگ و هنر استان گلستان تکمیل پروژهای هنری است، افزود: در سفر ریاست جمهوری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژهای هنری استان گلستان اختصاص یافته است.

 

حضور پررنگ گلستانی‌ها در اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان

باشگاه خبرنگاران نوشت:  پنجمین اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان کشور باحضور ۴ گلستانی برپا شد.

پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته مردان از ۱۸ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در استان مرکزی برگزار می‌شود.

محمد نعمتی و جمال نظری بعنوان ورزشکار، جلیل ایمری به عنوان مربی و فرشید عاشوری به عنوان سرپرست از گلستان در این اردو حضور دارند.

 

شعله های آتش به جان کالاهای قاچاق

۳۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۴۰۵ میلیون تومان در اینچه برون به آتش کشیده شد.

صدا و سیما نوشت: رئیس اداره اموال تملیکی گلستان از امحا و به آتش کشیدن کالاهای قاچاق سلامت محور ،لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات ، توتون و مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته که قابلیت مصرف انسانی نداشته در گمرک مرزی اینچه برون خبر داد .

محمد ممشلی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون طی سه مرحله کالاهای قاچاق کشف شده به ارزش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با حکم مراجع ذی صلاح معدوم شده است.

 

استقبال بی نظیر شیعه و سنی از کاروان قرآنی وحدت در گلستان+ تصاویر

ایسنا نوشت: در راستای گرامیداشت هفته قرآن و عترت (ع)، سلسله محافل انس با قرآن کریم تحت عنوان "کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی" از روز بعثت حضرت محمد (ص) در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان برگزار شد.

سیدمصطفی حسینی واعظ، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گلستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح نورانی با مشارکت نهاد های انقلابی و فرهنگی استان گلستان در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم در سراسر استان گلستان برنامه ریزی و اجرا شد.

 

نرخ بیکاری گلستان ۹.۱ درصد است

مهر نوشت: مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان نقش تولید در استان را محدود برشمرد و گفت: نرخ بیکاری گلستان ۹.۱ درصد است.

داوود طبرسا عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی گلستان بابیان این نکته که بخش روستایی در دریافت عوارض سهم کمی دارد، اظهارکرد: این مورد نیاز به اصلاح قانون دارد که امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: تولید ناخالص داخلی استان به قیمت سال ۹۰ چیزی حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

پرونده مالیاتی ۷ میلیون دستگاه کارتخوان در کشور تکمیل شد

ایرنا نوشت: معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به طرح شناسنامه‌دار شدن همه دستگاه‌های کارتخوان فعال در کشور گفت: با اجرای آن هفت میلیون پرونده مالیاتی جدید در کشور تشکیل شده است.

داود منظور روز چهارشنبه در  حاشیه آیین معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی استان گلستان با قدردانی از همکاری و همراهی مردم به ویژه اصناف، کسبه و فعالان اقتصادی در سه ماه گذشته، اظهارداشت: همچنین سه میلیون دستگاه کارتخوان هم بنا به درخواست مالکان آنها، مبنی بر غیرفعال شدنشان به بانک مرکزی اعلام شد که به تدریج برخی غیرفعال شده و برخی هم در حال انجام است.

 

تجری: بستر عملیاتی شدن جهاد تبیین در جشنواره ابوذر فراهم است

فارس نوشت: رئیس سازمان بسیج رسانه استان گلستان گفت: یکی از بسترهای عملیاتی شدن جهاد تبیین جشنواره رسانه ابوذر است و این ظرفیت در این جشنواره و مجموعه رسانه‌ای استان گلستان وجود دارد.

محمدمهدی تجری در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ابوذر استان گلستان ببا اشاره به اینکه جشنواره ابوذر در مسیر شکوفایی قرار دارد، اظهار کرد: جشنواره رسانه در سال ۱۴۰۰ هفتمین دوره خود را تجربه کرد در هر دوره برگزاری این جشنواره شاهد بلوغ و شکوفایی آن بودیم، آسیب‌شناسی در سال گذشته را اولویت قرار دادیم تا به بهترین نحو انجام شود.

وی تصریح کرد: به سیاستگذاری جشنواره ابوذر باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم نقاط بسیار پررنگ در خصوص شناسایی و رفع مشکلات و ارائه راه حل در خصوص موضوعات انجام شود.

 

گلستان عقب مانده‌ترین استان کشور در توسعه / همه با هم تقصیرکارند

ایسنا نوشت: فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، گفت: همه می دانیم که گلستان عقب مانده‌ترین استان کشور در شاخص های توسعه ای است و در این زمینه همه با هم از گذشته تا به حال مقصریم.

سردار علی ملک‌شاهکویی، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر، اظهار کرد: صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص "جهاد تبیین" است که در همه حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه ها نمود پیدا می کند.

 

تخصیص اعتبار برای لایروبی سریع کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان

ایرنا نوشت: در راستای دستور رئیس‌جمهور در سفر هفته گذشته به استان گلستان مبنی بر تسریع در علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان، هیأت وزیران تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را به تصویب رساند.

در نشست صبح چهارشنبه هیأت وزیران، پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل منابع مواد (۱۶) و (۱۷) قانون مدیریت بحران کشور به منظور اجرای سریع علاج بخشی و لایروبی کانال های جزیره میانکاله و خلیج گرگان در استان گلستان به تصویب رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار