عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

تلف شدن با یک جرعه شهد
صدا و سیما نوشت: زنبور‌هایی که برای نوشیدن شهد برروی گل‌های کلزا نشستند مرگ به استقبالشان آمد.
در شهرستان علی آباد کتول برخی زنبور‌هایی که بر روی گل‌های کلزای تازه سم پاشی شده نشستند به سبب استفاده کشاورزان از سموم پرخطر به تولید عسل نرسیدند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان استفاده از سموم پرخطر و ارزان قیمت توسط کشاورزان را علت مرگ این زنبور‌ها دانست.
محمد رضا عباسی گفت: برای مبارزه با سوسک پلن خوار کلزا سموم کم خطر و بیولوژیک به کشاورزان معرفی کرده ایم، اما از آن جا که قیمت این سم‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر است برخی کشاورزان ترجیح می‌دهند از این سموم معرفی شده استفاده نکنند.

 

دستگیری ۱۱ سارق مسلح در شرق گلستان / کشف ۱۳۸ کیلو مواد مخدر صنعتی
ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی گلستان، از کشف ۶۰۰ فقره سرقت و دستگیری ۴۸۱ سارق در مدت یک هفته اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۷ فقره سرقت در شرق استان کشف و ۱۱ نفر نیز دستگیر شدند.
محمدسعید فاضل دادگر، پس از بازدید از نمایشگاه اقتدار و آرامش ناجا، که در محوطه ستاد فرماندهی این نیرو در استان گلستان دایر شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت عمومی استان از ۱۴ اسفند به مدت یک هفته به شکل شبانه روزی در سراسر استان گلستان نیز اجرا شد.

 

جاده‌های گلستان با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی برای تردد مسافران نوروزی آماده شد
ایرنا نوشت: معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: جاده‌های استان با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای طرح‌های ایمن‌سازی برای استفاده و تردد مسافران نوروزی آماده شد.
غلامرضا بیکی افزود: طرح آماده سازی جاده های گلستان برای نوروز ۱۴۰۱ با هدف ایمن سازی و فراهم سازی سفر سالم و خوش برای مسافران نوروزی از بهمن ماه امسال آغاز شد و در ۲۵ اسفندماه به طور رسمی مورد بهره برداری مسافران و زائران قرار می‌گیرد.


کوچ بهاره پرندگان مهاجر از تالاب های گلستان
باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس اداره محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان گفت: کوچ بهاره پرندگان مهاجر از نیمه دوم اسفند از تالاب های گلستان آغاز شد.
 به گفته علی بیانی  فلامینگو از پرندگان کنار آبزی با پا‌ها و گردن بلند با حداکثر طول ۱۳۰ سانتیمتر و از گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شود که اکثر آن‌ها با کوچ بهاره به مناطق سردسیر شمال کره زمین از جمله سیبری می‌روند و تعداد کمی هم در تالاب‌ها و خلیج گرگان باقی می‌مانند.
زیستگاه‌های آبی گمیشان و بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

 

۱۵۰ هزار هکتار از اراضی گنبدکاووس در معرض بیابانی شدن است
فارس نوشت: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال گنبدکاووس با توجه به همجواری با بیابان‌های مرزی ترکمنستان در حال بیابانی شدن و وقوع ریزگردها است.
فرشید رحمانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: خشکسالی‌های متوالی اخیر، همجواری اراضی شمال گنبدکاووس با بیابان‌های مرزی ترکمنستان و بارندگی‌های کم در این منطقه سبب شده تا حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال گنبدکاووس در معرض بیابانی شدن و وقوع ریزگردها است.
وی تصریح کرد: با توجه به اعتبارات و کمبود منابع مالی تاکنون ۷ هزار هکتار از این اراضی با کشت نهال‌های مرتعی اصلاح و احیا شده است.


اعزام ۴هزار گلستانی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس
صدا و سیما نوشت: نوروز امسال، چهار هزار گلستانی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
سید علی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اعلام این خبر گفت: ۸۰۰نفر در قالب کاروان‌های دانشجویی و سه هزار و ۲۰۰نفر نیز از اقشار مختلف اعزام خواهند شد.
مهاجر افزود: اعزام کاروان‌های دانشجویی آغاز شده است و اعزام سایر اقشار هم از ۲۴اسفند آغاز می‌شود.


دوراهی طبیعت و معیشت دربهشت پرندگان/آشوراده از غربت رهایی می‌یابد
مهر نوشت:آینده جزیره آشوراده در گرو تصمیمات چند روز آینده شورای عالی شهرسازی کشور بوده و انتظار می‌رود پس از سال ها، گره طرح طبیعت گردی در تنها جزیره ایرانی خزر گشوده و معیشت بومیان متحول شود.
سال‌ها است که طرح گردشگری جزیره آشوراده، تنها جزیره دریای خزر و یکی از ظرفیت‌های بی بدیل گردشگری کشور به عنوان مطالبه عمومی مردم مطرح است.
مسئولان مختلف استانی و کشوری بارها از حل مشکلات این طرح سخن به میان آورده ولی با این وجود تاکنون گره این طرح گشوده نشده است.

 

شهرک صنعتی مبل در روستای عطاآباد گلستان راه‌اندازی می‌شود
ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: زمین ۱۴ هکتاری احداث شهرک صنعتی مبل و صنایع چوبی روستای عطاآباد آق‌قلا خریداری شد و با واگذاری به متقاضیان در کوتاه‌ترین زمان، احداث این شهرک آغاز می‌شود.
رضا شهمرادی افزود: نخستین گام برای راه اندازی این شهرک، آماده کردن زیرساخت های مورد نیاز است که اجرای آن در کنار طراحی شهرک مبل برای قطعه‌بندی زمین در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی گلستان قرار دارد.


مرگ مرد ۶۰ ساله در ارتفاعات «زرین‌گل»
فارس نوشت:بعد از ظهر امروز مرد ۶۰ ساله بر اثر ترومای شدید ناشی از سقوط از ارتفاع در ارتفاعات کوهستانی «زرین‌گل» شهرستان علی آبادکتول جان خود را از دست داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان علی‌آبادکتول در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه حادثه سقوط از ارتفاع این فرد از طریق همکاران مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ استان به مرکز ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر استان گزارش شد.
ربیع‌الله افشانی تاکید کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، بلافاصله دو تیم امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند.


ترافیک در جدول شهرهای نارنجی گلستان/ ۹ شهر گلستان در وضعیت نارنجی کرونایی
ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از کاهش شهرهای قرمز و افزایش شهرهای زرد کرونایی در این استان خبر داد.
سعید گل فیروزی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به تغییر در رنگ بندی کرونایی شهرستانهای استان گلستان از امروز، اظهار کرد: با دریافت جدیدترین آمار و بررسی شاخص های مورد نظر برای رنگ بندی کرونایی، نقشه مربوط به این حوزه دچار تغییراتی در استان گلستان شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس نقشه جدید کرونایی استان گلستان تنها دو شهر در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: شهرستان های آزادشهر و آق قلا در حال حاضر در وضعیت قرمز به سر برده و انتظار داریم رعایت پروتکل های بهداشتی و تدابیر لازم برای کاهش آمار بیماران در این شهرستان ها با دقت و جدیت بیشتر دنبال شود.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده متخلفان چهارشنبه سوری
صدا و سیما نوشت: بازداشت شدگان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات عیدنوروز در زندان خواهند ماند .
رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: در دادسراهای سراسر استان ، شعب ویژه برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده کسانی که به تهیه، تولید و توزیع گسترده مواد محترقه و آتش زا اقدام کنند ، تعیین شده است .
حیدر آسیابی افزود: کسانی که با استفاده از موادمحترقه و آتش زای نامتعارف سبب مزاحمت برای خانواده ها و آسیب به مردم شوند هم در صورت بازداشت ، تا بعد از تعطیلات نوروز با صدور قرار در بازداشت خواهند ماند .

 

اجرای طرح ارتقای امنیت به کشف ۶۰۰ فقره سرقت در گلستان منجر شد
ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی گلستان گفت: در آخرین مرحله از اجرای طرح ارتقای امنیت از ۱۴ اسفند امسال تاکنون ۶۰۰ فقره انواع سرقت در این استان کشف شد و در این ارتباط ۴۸۱ سارق نیز دستگیر شدند.
سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه اقتدار و آرامش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این طرح با هدف برقراری، نظم و امنیت و ایجاد آرامش در جامعه در ایام تعطیلات نوروز با شدت ادامه خواهد یافت.
فرمانده انتظامی گلستان یادآور شد: همچنین در راستای اجرای این طرح هفته گذشته هفت فقره سرقت مسلحانه در استان کشف شد و در این زمینه ۱۱ نفر دستگیر شدند.

 


با متخلفان چهارشنبه پایان سال برخورد قاطع و بدون اغماض می‌شود
تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: افرادی که با استفاده از مواد محترقه و آتش زا سبب مزاحمت برای خانواده‌ها و آسیب به مردم شوند در صورت بازداشت تا بعد از تعطیلات نوروز با صدور قرار در بازداشت خواهند ماند.
حیدر آسیابی در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در دادسراها و محاکم  سراسر استان، شعب ویژه برای رسیدگی خارج از نوبت  و قاطع به عوامل تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه و منفجره تعیین شده است.
وی افزود: افرادی که با استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا سبب مزاحمت برای خانواده ها و آسیب به مردم شوند در صورت بازداشت تا بعد از تعطیلات نوروز با صدور قرار در بازداشت خواهند ماند.

 

هزار سری جهیزیه بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد گلستان توزیع شد
ایرنا نوشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان و اعیاد شعبانیه، هزار سری جهیزیه میان نوعروسان واجد شرایط و ۲۹۵ هدیه را میان دامادهای زیر پوشش این نهاد توزیع کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در این مراسم گفت: اعتبار ریالی این جهیزیه ها شامل پنج قلم لوازم خانگی یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال و ۲۹۵ هدیه داماد ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
عیسی بابایی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۸۸ سری جهیزیه طی چهار مرحله در سالروز آزادی خرمشهر ، دهه کرامت، سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و اعیاد شعبانیه با اعتبار ۶۶۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به زوج‌های واجد شرایط این نهاد در استان، اهدا شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار