میقانی ضرورت کاهش آسیب پذیری کودکان از تصادفات جاده ای تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

ضرورت کاهش آسیب پذیری کودکان از تصادفات جاده ای/ ۱۲۸ مدرسه حاشیه جاده پاشنه آشیل تصادفات زیر ۲۵ سال گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مهدی میقانی صبح امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: ۳۵  درصد از تصادفات استان در سنین زیر ۲۵ سال رقم می خورد که بخشی از آن مربوط به مدارس حاشیه جاده ها است.

مدیرکل حمل و نقل راهداری استان گلستان ادامه داد: ۱۲۸ مدرسه در حاشیه راه ها داریم و این موضوع یکی از مباحثی است که باید به آن توجه شود.

میقانی گفت: گلستان دو شاخص خاص دارد در سهم موتورسیکلت سواران در بین استان های کشور رتبه نخست را دارد و نکته قابل تامل فوت افراد با تسهیلات پایین راهنمایی و کمتر است که از این شاخصه در بین استان های کشور رتبه دوم را دارد.

وی افزود: توجه ویژه اماکن مذهبی و فرهنگی و خانواده و اصلاح رفتارهای ترافیکی به موضوع کاهش تلفات جاده ای منجر می شود.

این مقام مسئول افزود: اقداماتی در روستاها شروع کردیم و تلاش ما این است همه بخش ها را حساس کنیم و اگر سرمایه های اجتماعی برای ما ارزشمند هستند باید تلاش همگانی را برای آن داشته باشیم.
میقانی افزود:  تصور می کنم ۲۰ تا ۲۵ درصد در ایام نوروز با افزایش تردد در شبکه راه ها رو به رو باشیم و باید با هماهنگی بین دستگاهی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: سرعت گیر موافق  و مخالف زیادی دارد و اگر ۷۰ درصد از آیین نامه راهنمایی و رانندگی عمل شود بسیاری از تصادفات اتفاق نمی افتد.

میقانی تاکید کرد: اصلی ترین مسئله ما مدیریت سرعت است و در مناطق مسکونی نباید بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت برویم ولی متاسفانه رعایت نمی شود.

وی ابراز داشت: موافق سرعت گیرها نیستیم و آن را یک اقدام صلبی می دانیم، کامیون های حمل سیمان یکی از خواسته هایشان کاهش این سرعت گیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار