معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: آمارها نشان می‌دهد که حدود ۸۰ هزار نفر از مردم گلستان فاقد هرگونه پوشش خدمات بیمه‌ای باشند.

پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰ هزار گلستانی فاقد بیمه باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، علیرضا صحرایی امروز در حاشیه مراسم آغاز طرح شهید عباسی (مدافع سلامت) اظهار کرد: «طرح اجرای شهید عباسی» که یکی از شهدا مدافع سلامت بود با هدف پوشش بیمه درمان رایگان برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار در گنبدکاووس آغاز شد.

وی تصریح کرد: در اسناد بالادستی و برنامه توسعه پنجم، ششم و هفتم همه احاد مردم باید تحت پوشش بیمه شوند و ما مکلف هستیم این افراد را یا از طریق بیمه روستائیان و یا بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۵ هزار نفر از مردم گلستان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت در شهرهای استان بوده و جزو دهک‌های پایین  هستند که از بیمه رایگان برخوردار هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۱۲ پزشک عمومی و متخصص داخلی در نظام ارجاع به عنوان پزشک خانواده با بیمه همکاری دارند و از تعداد ۱۴۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت برای حدود ۱۰۶ هزار نفر پزشک خانواده در نظام ارجاع تعریف شده است.

صحرایی گفت: با توجه به آمارهای موجود در بیمه نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰ هزار گلستانی فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشند‌ که از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

* ۳ دفتر تسهیلگری در گلستان راه‌‌اندازی می‌شود
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در این مراسم گفت: در حال حاضر دو دفتر تسهیلگری در گرگان محلات «انجیراب»، «افسران»، «چناران» و «اوزینه» و یک دفتر تسهیلگری در گنبدکاووس محلات کم‌برخوردار «بدلجه» و «سیدآباد» را تحت پوشش قرار داده و خدمات مختلفی را به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

سیدروح‌الله حسینی اظهار کرد: تلاش داریم سه دفتر تسهیلگری دیگری به ویژه در شرق گلستان فعال کنیم تا با فعال شدن این سه دفتر ۱۲ محله کم‌برخوردار در سطح گلستان از خدمات مختلف بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی محلات کم‌برخوردار در گلستان در حال حاضر نهادهایی مانند جمعیت هلال احمر، بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی با هدفگذاری و تقسیم کار خدماتی را به این جامعه هدف ارائه می‌دهند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از موازی کار و توزیع عادلانه خدمات قرار است ستاد راهبری در گلستان راه‌اندازی شده و هر فرد که از هریک از این نهادها و دفاتر تسهیلگری خدمتی دریافت کند در سامانه و نوع خدمت آن ثبت شود.

وی ادامه داد: در طرح ۲۰۲۰ دفتر مقام معظم رهبری تعداد ۶۰ محله کم‌برخوردار در گنبدکاووس شناسایی اولیه شدند که برای شناسایی واقعی از ظرفیت‌های مناسب مانند سپاه کمک خواهیم گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار