یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: قیمت یکسان در خرید تضمینی گندم یک نوع بی عدالتی در حق گندم کاران گلستانی است که گندم با کیفیت بالا تولید می کنند.

خرید تضمینی گندم براساس کیفیت قیمت گذاری شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه گندم گلستان گلتون و پروتئین بالاتری نسبت به گندم دیگر استان های کشور برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر محصولاتی مانند برنج با ارقام متفاوت و قیمت های مختلف خریداری می شود و ما انواع برنج خزر، فجر، شیرودی، طارم و برنج های متفاوت دیگری داریم که هر کدام بر اساس نوع کیفیت آن قیمت گذاری می شود.

یوسفی با بیان اینکه گندم نیز باید براساس میزان پروتئین و گلتون آن خریداری شود، افزود: یکی از اعتراضات همیشگی ما این بوده است که باید گندم گلستان با توجه به کیفیت آن خریداری شود.

وی ادامه داد: درصد پروتئن گندم گلستان نسبت به گندم های دیگر استان های کشور از کیفیت بهتری برخوردار هستند و در عین حال نیز با توجه به کیفیت بالای آن عملکرد آن در هر هکتار کمتر از سایر مناطق کشور است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه تناژ محصول گندم در گلستان سه و نیم تا چهار تن در هر هکتار است، افزود: در استان های دیگر با توجه به اقلیم و وضعیت آب و هوایی که وجود دارد محصول گندم از کیفیت پایینی برخوردار است اما تناژ محصول در هر هکتار بالای شش تن است.

وی ادامه داد: کشاورز استانی که گندم کیفیت پایین با تناژ بیشتر را به دست می آورد در خرید تضمینی با کشاورز گلستانی که گندم با کیفیت بالا و تناژ کمتر را کشت می کند یکسان دیده می شود و می توان گفت این یک نوع بی عدالتی است که برای مردم این استان وجود دارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خرید تضمینی قیمت خرید گندم در همه جای کشور یکسان است می توان به نوعی به این نتیجه رسید که کشاورز گلستانی با کشت گندم به دولت یارانه می دهد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: ما باز هم این مسئله را پیگری خواهیم کرد و مطالعات خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد تا بالاخره دولت تصمیم بگیرد که گندم نیز مانند دیگر محصولات با توجه به کیفیت آن خریداری شود.

وی در خاتمه متذکر شد: اگر این مسئله محقق شود کمک بسیاری خواهد کرد تا کشاورزان ما به سمت کشت محصولات با کیفیت قدم بر دارند.

 

 

 

 

 

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار