مدیر کشاورزی مجتمع دخانیات گلستان :

مدیر کشاورزی مجتمع دخانیات گلستان گفت: امسال بالغ بر 270 تن تگلید توتون داشتیم و مبلغ 280 میلیارد تومان به توتونکاران پرداخت شده است.

 280 میلبارد تومان به توتونکاران پرداخت شد/به کشاورزان بدهکار نیستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمدرضا سراجی عصر امروز در آیین ویدیو کنفرانس رونمایی بسته حمایتی از کشت و. کشاورزان که با حضور محمد شیخان مدیر عامل دخانیات ایران برگزار شد، اظهار کرد: گلستان از گذشته به عنوان یکی از مناطق مهم، بیشترین میزان سطح کشت توتون را در کشور داشته است و با توجه به تنوع اقلیمی در بحث کشت توتون غربی یکی از استان های سرامد در این نوع از توتون است. 

وی افزود: به لحاظ اقتصادی بودن این گیاه زراعی که نقش مهمی در اشتغال منطقه دارد امسال برابر برنامه ابلاغی به استان در سطح 1350 هکتار و 1500 توتونکار قرارداد بسته شد که به دلیل وجود شرایط نامساعد اب و هوایی تیپ غربی کمی دچار مشکل شد و کشاورزان ضرر کردند اما در بحت کشت توتون تیپ شرقی عملکرد بسبار خوبی داشتیم. 

سراجی گفت: در گلستان با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که وجود دارد باید نگاه ویژه ای از سوی مسئولان امر در جهت حمایت از کشاورزان توتون کار و صنعت توتون و تنباکو شود تا بتواین به جایگاه ای که شایسته آن در جهان هستیم دست یابیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار