فعال سیاسی اجتماعی گلستان گفت: ظرفیت‌های استان گلستان به‌قدری فراوان است که اگر همه آنها بکارگیری شود علاوه بر اشتغالزایی جوانان گلستانی قادر خواهیم بود جوانان جویای کار استان‌های اطراف را نیز مشغول به کار کنیم.

وقتی ظرفیت فراوان گلستان برای استان‌های همجوار نیز شغل دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین کریمی‌اول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با بیان اینکه ایجاد چرخه قدرت اقتصادی در کشور سبب می‌شود تا دشمن از تحریم‌های اقتصادی وارده بر ما ناامید شود، اظهار کرد: جهان امروز در همه عرصه‌ها قوی بوده و کشور ما نیز باید در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها قوی شود تا بتواند در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان مقاومت و ایستادگی کند.

وی با اشاره به شعار امسال توسط مقام معظم رهبری در حوزه تولید تصریح کرد: تاکیدات چند ساله رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت تولید داخلی نشان از اهمیت موضوع داده و با توجه به اینکه دشمن در عرصه اقتصاد و معیشت ما را تحت فشار و تحریم قرار داده نشان می‌دهد که در این حوزه به‌قدر کافی رشد و تقویت شده‌ایم.

* تولید بر پایه علم جدید باعث تحول اقتصادی کشور می‌شود

فعال سیاسی اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: همانطور که ایران اسلامی در حوزه صنایع دفاعی، نظامی، موشکی و نانو به پیشرفت‌ها و رتبه‌های خوبی در جهان رسیده باید در عرصه تولیدی نیز که محور اصلی و ثبات اقتصاد کشور است، قوی شود.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این بخش این است که از تولیدات سنتی خارج و با علوم جدید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به تولیدات به روش صنعتی و به روز روی آوریم.در این راستا باید مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شود تا جوانان تحصیل کرده و دارای ایده بتوانند با انگیزه علمی لازم در مسیر تولید دانش‌بنیان قدم بردارند.

کریمی‌اول گفت: دلسوزان نظام جمهوری اسلامی، مدیران اجرایی و همه قوا در گام نخست باید قوانین این حوزه را اصلاح کرده و سپس از افرادی که هسته‌های علمی و دانش‌بنیان را تشکیل داده و می‌دهند حمایت کنند تا این مراکز زیرساخت‌های علمی لازم را برای اختراعات و ایده‌های جدید که منجر به تولید دانش‌بنیان می‌شود، فراهم کنند.

وی بیان کرد: این امر سبب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان تولید شده و کشور ما را در عرصه اختراعات و کشفیات علمی جدید به مرحله‌ای می‌رساند که کشورهای دیگر خواستار و نیازمند علوم ما در این عرصه شوند.

فعال سیاسی اجتماعی گلستان ابراز کرد: شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان با علم و کشفیات جدید سبب تحول اقتصادی در کشور شده و قطعا این تحول باعث اشتغال‌آفرینی در مسیر تولید صنعت و کشاورزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره تولید با محوریت دانش‌بنیان باعث اشتغال‌آفرینی شده و بسیاری از جوانان تحصیل کرده و دارای ایده در این حوزه مشغول به کار خواهند شد.

* ایجاد چرخه قدرت اقتصادی در کشور سبب ناامیدی دشمن در تحریم اقتصادی خواهد شد

کریمی‌اول با اشاره به اینکه تصور دشمن‌ این است که ما در حوزه اقتصاد و معیشت نقطه ضعف داریم، بیان کرد: با توجه به اینکه دشمن تصور می‌کند ما در حوزه اقتصاد و معیشت نقطه ضعف داشته و به همین علت کشور ما را در این حوزه تحریم کرده است اگر چرخه قدرت اقتصادی در کشور ایجاد کنیم و به توصیه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه ‌کنیم بی‌شک با به دست آوردن قدرت اقتصادی نوظهور بر پایه دانش‌بنیان و متمرکز بر تولید می‌توانیم ظرفیت‌های خود را در جهان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از جمله استان گلستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: گلستان دارای ظرفیت و استعدادهای بکر و خدادادی مانند دریا، جنگل، دشت و در عرصه منابع طبیعی، کشاورزی و دامپروری مستعد بوده و اگر تولیدات دانش‌بنیان ما بر این پایه‌ها صورت گیرد علاوه بر افزایش راندمان تولید و اشتغالزایی، بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

فعال سیاسی اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های استان گلستان به‌قدری فراوان است که اگر همه آنها بکارگیری شود علاوه بر اشتغالزایی جوانان گلستانی قادر خواهیم بود جوانان جویای کار استان‌های اطراف را نیز مشغول به کار کنیم.

وی بیان کرد: اگر مسوولان با ایمان و اعتقاد کامل، تفکر و حرکت انقلابی و جهادی در مسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه شعار امسال قدم بردارند مطمئنا این شعار تنها در حد بیان باقی نمانده و در میدان عمل ظهور و بروز خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار