دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از آغاز کار تعیین مرز اراضی زراعی با پارک جنگلی «قرق» با ورود مدعی‌العموم به‌منظور جلوگیری از جنگل‌خواری خبر داد.

آغاز اصلاح مرزبندی جنگل «قرق» با اراضی زراعی با ورود مدعی‌العموم در گلستان

به گزارش گلستان 24، هفته گذشته و در پی گزارش‌های مردمی به دادستانی مرکز استان گلستان در خصوص یک مورد جنگل‌خواری در پارک جنگلی «قرق» موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان پس از بازدید از منطقه، مسئولان ارشد منابع طبیعی استان گلستان را به دادسرای گرگان فراخواند و به آنان یک هفته مهلت داد تا با نصب بنچ مارک (علائم مرجع) مرز دقیق اراضی زراعی با جنگل را مشخص کنند و جلوی پیشروی آرام و تدریجی به جنگل قرق را بگیرند.

محمود اسپانلو گفت: امروز و پس از پایان مهلت یک هفته‌ای، بررسی منطقه نشان می‌دهد اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان، کار نصب بنچ مارک در تمام نوار مرزی جنگل با زمین‌های کشاورزی منطقه قرق را آغاز کرده‌است و دادسرای گرگان هم بر اجرای این طرح تا زمان تکمیل آن نظارت می‌کند.

اسپانلو گفت: متخلفان در این منطقه با تبرزنی به تنه درختان جنگلی، درختان را خشک می‌کردند و سپس مرز زمین‌های کشاورزی را به سمت جنگل پیش می‌بردند که با نصب علامت‌های جدید از دست‌اندازی به عرصه‌های جنگلی این منطقه جلوگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از مردم دعوت کرد تا با گزارش تخلفات احتمالی به دادستانی مرکز استان گلستان، در حفظ منابع ملی و جلوگیری از دست‌اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان گلستان مشارکت کنند.

پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری گرگان بین دو شهر گرگان و علی‌آباد کتول قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار