معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه گنبدکاووس ذون فرهنگی و تاریخی منطقه است، گفت: بیش از ۱۰ هزار بازدید از ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس در روزهای گذشته ثبت شده است.

گنبدکاووس هاب گردشگری منطقه می شود/ ثبت ۱۰ هزار بازدید از ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی دهرویه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان گنبدکاووس در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، اظهار کرد: علی رغم اینکه در دو سال گذشته به دلیل سیل و کرونا توسعه گردشگری در منطقه با اختلال مواجه بود امسال شاهد رشد خوبی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه در طی روزهای گذشته بالغ بر ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند، افزود:  از مجموع این تعداد مسافران نوروزی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ نفر از بازارچه مرزی اینچه برون در ناحیه شمالی این شهرستان دیدن کرده اند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بز اینکه در این مدت، حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل"، ۸۷۷ نفر از زیارتگاه و بقعه ملاعلی عطا دانشمند و ۲۹۱ نفر از سد دانشمند هر سه در بخش داشلی برون گنبدکاووس بازدید کردند، ادامه داد: میراث جهانی گنبدقابوس که عنوان بلندترین گنبد تمام آجری جهان را دارد طی ۲ روز نخستین سال جدید بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

دهرویه از ثبت  حدود ۹۰۰ بازدید در این مدت از مرقد مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان خبر داد و گفت: شهر باستانی جرجان، مجموعه سوارکاری، موزه فرش، دیوار دفاعی گرگان و دخمه آق بند از دیگر مکان‌های گردشگری گنبدکاووس است که مسافران و گردشگران نوروزی کمتری از آن دیدن کردند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مسافران و گردشگران بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی گنبدکاووس بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی "موقت، رسمی و مهمانسراها"ی پیش بینی شده اسکان یافتند، گفت: گنبدکاووس به عنوان یک ذون فرهنگی تاریخی منطقه می تواند به هاب گردشگری آسیای میانه تبدیل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار