عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

 

شکارچیان فلامینگوی تالاب گمیشان به دادگستری معرفی شدند

ایرنا نوشت: رییس اداره حفاظت محیط زیست گمیشان از شناسایی عاملان شکار ۲ قطعه فلامینگو در تالاب بین المللی این شهرستان (گمیشان) و معرفی آنها به دادگستری منطقه خبر داد.

آقا محمد مرادی اظهارداشت : محیط‌بانان این تالاب بین المللی استان گلستان روز گذشته در منطقه چارقلی پس از مواجهه با گروهی از شکارچیان غیرمجاز در تعقیب و گریز موفق به کشف لاشه ۲ قطعه فلامینگوی شکار شده و ۱۰ قطعه اردک مصنوعی شدند.

 

دستگیری سارقی با ۵۱ مورد سرقت کابل

صدا و سیما نوشت: سارق دستگیر شده در گنبدکاووس به ۵۱ فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد.

دستگیری سارقی با ۵۱ مورد سرقت کابلبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزگلستان، جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی  ماموران، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرزاد تاجره گفت: سارق در تحقیقات مقدماتی پلیس به ۵۱ فقره سرقت کابل برق در شهرستان گنبدکاووس اعتراف کرد.

 

تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام گلستان

فارس نوشت: استاندار گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان و ۵ میلیارد تومان برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان تخصیص داده شد.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ضمن بازدید از پارک موزه دفاع مقدس، به شهدای گمنام در تپه نورالشهدا گرگان ادای احترام کردند.

استاندار گلستان در این بازدید که با همراهی سردار ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه استان انجام شد، در جریان روند تکمیل پارک موزه دفاع مقدس قرار گرفت.

طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان گلستان سال ۱۳۸۵ ارائه شد و از ۱۳۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع به‌کار کرد.

 

استاندار گلستان: یادمان شهدای هفت‌تپه تا 1404 تکمیل می‌شود

تسنیم نوشت: استاندار گلستان گفت: یادمان شهدای هفت‌تپه که ۱۵هزار شهید دارد از محل منابع عمومی و کمک خیران تا سال ۱۴۰۴بازسازی می‌شود.

علی محمد زنگانه صبح امروز در بازدید از اردوگاه شهید باکری استان گلستان در یادمان‌های شهدای شلمچه، اروندکنار و هفت‌تپه اظهار داشت: یادمان شهدای هفت تپه که 15هزار شهید دارد تا سال 1404بازسازی می شود.

 

خبر خوب پلیس؛ کاهش تصادفات فوتی جاده‌های گلستان در تعطیلات نوروزی

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس پلیس راهور استان گلستان از کاهش ۱۰۰ درصدی فوتی‌ها در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی، رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: امروز که نهمین روز از اجرای طرح بهارانه پلیس است در جانباختگان ما صد درصد کاهش در تمامی شهر‌های استان گلستان داشتیم و در تصادفات جرحی ۵ فقره افزایش نسبت به سال گذشته که ۹درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

 

زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در گلستان/افزایش نگران‌کننده آمار مبتلایان

ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش آمار بیماران کرونایی در دو روز اخیر، گفت: مردم مراقب باشند تا با دور همی‌های نوروزی منجر به گسترش کرونا نشود.

سعید گلفیروزی با اشاره به اینکه از پیش از نوروز بارها نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نوروز تذکر داده بودیم، اظهار کرد: نگاه ما از ابتدا این بود که باید مراقب دورهمی های نوروزی باشیم تا خدای نکرده پیک دیگری را پس از تعطیلات نوروزی و در ماه مبارک رمضان تجربه نکنیم.

 

بازدید ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گلستان

فارس نوشت: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: از ۲۶ اسفندماه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان به ثبت رسیده است.

رحمان فرمانی در جلسه دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: ضریب اشغال ظرفیت اقامتی پیش‌بینی‌ شده استان گلستان برای ایام نوروز حدود ۹۰ درصد است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از موزه‌های سطح استان بازدید کردند.

 

افزایش بیماران کرونایی بستری در گلستان؛ تزریق بیش از 3 میلیون و 219 هزار دز واکسن

تسنیم نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در استان گلستان امروز ۴ نفر افزایش یافت و به ۱۶۱ نفر رسید.

سعید گل فیروزی صبح امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به وضعیت تعداد بیماران کرونایی در استان اظهارداشت: آمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در استان گلستان امروز 4 نفر افزایش یافت و به 161 نفر رسید.

 

سقوط یک فروند پاراگلایدر در گلستان/ یک نفر مصدوم شدند

مهر نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان از سقوط یک فروند پاراگلایدر در رامیان و مصدومیت یک نفر خبرداد.

علی غلامی اظهارکرد: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز(شنبه) سقوط یک فروند پاراگلایدر در سایت پروازی الهادی رامیان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان گزارش شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان افزود: در این حادثه آقای ۴۰ ساله از ناحیه کمر مصدوم شد که بعد از اقدامات اولیه و تثبیت به وسیله ست کوهستان به محل امن انتقال و از آنجا به مرکز درمانی حضرت معصومه(س) آزادشهر انتقال داده شد.

 

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در گلستان از نبود جاذبه گردشگری مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد از نبود جاذبه گردشگری مناسب در این استان برای سرمایه‌گذاری گفت: یک سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در جایی هزینه می‌کند که برای مردم جاذبه و برای خودش درآمد داشته باشد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در دیدار نوروزی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، اظهارداشت: یک استان به اندازه‌ای ظرفیت و جاذبه دارد که از تمام کشور در فصول مختلف آن مردم به آنجا می‌روند و در واقع کل پول کشور آنجا هزینه و جمع می‌شود، اما استانی مانند گلستان جاذبه گردشگری ندارد.

 

استاندار گلستان: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست

تسنیم نوشت: استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت و ضرورت واکسیناسیون همگانی گفت: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از ورود این افراد در محل کار جلوگیری شود

علی محمد زنگانه ‌در نود و ششمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همزمان با ستاد ملی کرونا اظهارداشت: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از ورود این افراد در محل کار جلوگیری شود، در صورت ادامه این روند غیبت و پس از آن فرد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

 

مشکلات جانبازان؛ از تحریم‌های دارویی آمریکا تا قوانین دست‌وپاگیر

ایسنا نوشت: جانباز ۵۰ درصد گلستانی به مشکلات جانبازان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تحریم های استکبار جهانی موجب شد دستیابی جانبازان و بیماران خاص و صعب العلاج به برخی از داروها محدود شود.

حجت مسلمی‌عقیلی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس توفیق هم‌نشینی و همراهی با شهدای زیادی از جمله شهید همت، شهید چمران و غیره را داشتم اما بیشترین ارتباطم با شهید محمود کیاء از سرداران شهید شهرستان کردکوی بود.

 

۵ مدال رنگارنگ صید عادل مجللی از آب‌های تایلند

باشگاه خبرنگاران نوشت: مجللی با سه مدال طلا و ۲ مدال برنز از رقابت‌های آسیایی شروع درخشان ورزش گلستان در قرن جدید را رقم زد.

عادل مجللی در کانوی دو نفره ۱۰۰۰ متر، کانوی یک نفره ۵۰۰ متر و کانوی ۲۰۰ متر مدال طلا کسب کرد.

ورزشکار ارزنده گلستانی هم چنین در کانوی دو نفره ۵۰۰ متر و ۲۰۰ متر نیز مدال نقره را به دست آورد.

 

رتبه هفتم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

مهر نوشت: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استان گلستان در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی در جایگاه دوم و در پرداخت تسهیلات رونق تولید در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

درویشعلی حسن زاده اظهارکرد: از محل اعتبارات رونق تولید سال ۱۴۰۰ یعنی از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون درخواست ۳۵۶ واحد تولیدی استان پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت سه هزار میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل ارسال شده است.

 

افزایش ۶۳ درصدی ورود خودرو به گلستان در طرح نوروزی ۱۴۰۱

ایسنا نوشت: رئیس پلیس راه استان گلستان از افزایش ۶۳ درصدی ورود خودرو به گلستان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

علی عبدی امشب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا نوروز سال گذشته با محدودیت سفر همراه بود اما امسال براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا سفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ورودی خودروها به گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود ۶۳ درصدی همراه بوده است، افزود: رانندگان برای حفظ جان خود و سایر کاربران جاده ای ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار