نوروزی با اشاره به اعلام قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم، این قیمت‌گذاری را مایه امیدواری کشاورزان دانست و گفت: پیش بینی‌ می‌کنیم امسال نیازی به واردات گندم به کشور نداشته باشیم.

قیمت جدید خرید تضمینی گندم مایه امیدواری کشاورزان شد/ شاید امسال نیازی به واردات گندم نباشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: هزینه‌های تولید به ویژه در بخش کاشت و داشت به شدت افزایش پیدا کرده و کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بیشتر از دو برابری قیمت خرید تضمینی گندم برای سالجاری گفت: بارها این موضوع را مطرح کردیم که بهتر است دولت به جای خرید گندم از کشورهای دیگر به قیمت بالا، از کشاورزان داخلی حمایت کند و همین پول را برای خرید تضمینی اختصاص دهد.

 

وی بیان کرد: به جای اینکه دولت گندم را به مبلغ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو وارد کشور کند با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری خواهد کرد که اتفاقا این اقدام دولت گام مهمی در تامین امنیت غذایی است.

 

نوروزی ادامه داد: با اعلام قیمت جدید خرید تضمینی گندم، کشاورزان به کاشت این محصول امیدوار شدند و با این نرخ، کشاورزان به جای اینکه محصول خود را به دلالان یا بخش خصوصی تحویل دهند به دولت می‌فروشند.

 

وی ابراز امیدواری کرد با بارش‌هایی که در ماه های اخیر اتفاق افتاد تولید گندم در استان‌های مختلف از جمله گلستان افزایش پیدا کند و گفت: پیش بینی ما این است بین ۶.۵ تا ۸ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود.

 

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم چنین خاطرنشان کرد: به منظور ترغیب کشاورزان برای تحویل گندم به دولت، باید منابع مالی موردنیاز خرید تضمینی به صورت نقد از اردیبهشت ماه تامین و تعاون روستایی نیز بسترهای مناسب را برای خرید این محصول فراهم کند.

 

وی افزود: با توجه به بهبود شرایط تولید و قیمت‌گذاری جدید شاید امسال نیازی به واردات گندم نداشته باشیم و اگر کمبودی هم وجود داشته باشد، اندک خواهد بود که از طریق واردات جبران خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار