اخلومدی، یک تولیدکننده گل و گیاه گفت: متاسفانه در کشور ما اقتصاد در جهت تقویت تولید حرکت نمی‌کند و مسئولان فقط به کارهای نمایشی توسط نهادهای مسئول بسنده می‌کنند.

اقتصاد کشور در جهت تقویت تولید حرکت نمی‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رامین اخلومدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هم اکنون به علت مشکلات تورمی، تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و فرهنگی هیچ گونه رونقی نداشته و استقبالی از آنها نمی‌شود اما در مقابل واسطه‌گری و دلالی وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان این نکته که بهرحال حوزه تولید مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد، افزود: معتقدم تولید گل با کیفیت بالا مشکلات خاص خودش را دارد چراکه تولید گل و گیاه زینتی در کشور با توجه به این اقتصاد نامناسب، روز به روز ضعیف‌تر شده و آسیب بیشتری می بیند.

این فعال اقتصادی معتقد است: متاسفانه در کشور ما اقتصاد در جهت تقویت تولید حرکت نمی‌کند و مسئولان فقط به کارهای نمایشی توسط نهادهای مسئول بسنده می‌کنند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که ترم‌های به وجود آمده باعث نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور شده، گفت: این اتفاق هزینه‌های تولید را به شدت افزایش داده است.

به گفته اخلومدی، امروزه نهاده‌های گل و گیاه زینتی مانند سم، کود، بذر، پلاستیک، گلدان، هزینه‌های مربوط به گلخانه، سوخت، گاز، برق و همچنین کارگر روز به روز افزایش یافته و این کار را سخت کرده است.
وی با تاکید بر این نکته که تولید گل و گیاه و کشاورزی نیازمند حمایت‌های معنوی است، افزود: متولیانی مانند جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند تا بتوانند کمک کنند، اما کل ساختار وزارت کشاورزی و نهادهایی که با آنها سر و کار داریم، قادر به حمایت‌های معنوی نیستند.

این تولیدکننده گلستانی در خاتمه یادآور شد: بهرحال سازمان‌های دولتی جایی سرمایه گذاری می‌کنند که بتوانند تولیدکننده‌های بسیار قوی ببیند؛ البته باید این نکته را در نظر گرفت که بدون حمایت‌های معنوی دولت، تولیدکننده به وجود نمی‌آیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار