عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

عرضه مایحتاج ماه رمضان در مراکز حضوری و اینترنتی گلستان آغاز شد

ایرنا نوشت: مدیر تعاون روستایی گلستان گفت : توزیع کالاهای اساسی موردنیاز ماه رمضان شامل شکر، تخم مرغ، گوشت ،مرغ منجمد، گوشت قرمز، برنج ، روغن مایع و ماکارونی هفته جاری از طریق ۵۰ مرکز حضوری و ۲ سامانه اینترنتی در این استان آغاز شد.

حجت الله صالح المومنین افزود:  مراکز فروش مایحتاج ماه مبارک رمضان  متناسب جمعیت هر شهرستان و در محل های پرتردد واقع در مناطق شهری و روستایی جانمایی و در حال ارایه خدمات هستند.

وی اظهارداشت: برای تامین مایحتاج مردم در ماه رمضان توجه خاصی به فروشگاه های اینترنتی شده است.

 

هیچ راهی جز جابجایی سایت زباله آزادشهر نیست/ نفع شهرداری‌ به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم

فارس نوشت: نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ راهی جز جابجایی سایت زباله آزادشهر نیست زیرا در آن زمان هم برای کاهش هزینه های شهرداری‌ها به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم این سایت در آزادشهر احداث شده است.

غلامعلی کوهساری در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کتاب زیست محیطی در مورد سایت زباله را به طور کامل مطالعه کردم و در آن زمان شهرستان آزادشهر به عنوان گزینه سوم در ارزیابی احداث مکان پسماند مطرح بوده و گفت‌وگوهایی که در این زمینه بین مدیران استانی، محیط زیست و مدیران شهرستانی وقت مطرح شده بنده دارم.

وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته محیط زیست نسبت به این سایت اخطارهایی داده و این سایت به لحاظ فعالیت دارای ۹ ایراد قانونی بوده که به استناد این قوانین هیچ راهی جز جابجایی این سایت از شهرستان آزادشهر وجود ندارد.

 

آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی بازار استان

صدا و سیما نوشت: طرح تشدید نظارت با هدف بازرسی، نظارت و برقراری آرامش بازار در آستانه ماه مبارک رمضان در استان آغاز شد.

مانور مشترک طرح تشدید نظارت بر بازار برای بازرسی، نظارت و برقراری آرامش بازار در آستانه ماه مبارک رمضان در سراسر استان آغاز شد.

محمد برزعلی، رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: این طرح با هدف تنظیم بازار محصولات کشاورزی انجام می شود.

سعید حسن پور ،معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تا کنون ۳۹ میلیارد ریال پرونده تخلفات تشکیل داده ایم و به تعزیرات حکومتی معرفی کرده ایم.

 

۵۰ درصد از نانوایی‌های گلستان دوگانه سوز شدند

ایرنا نوشت: مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان گفت: تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ واحد معادل ۵۰ درصد از مجموع بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی این استان دوگانه سوز شده است.

حمید مقیمی اظهارداشت: در صورت تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون ریالی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله توسط بانک‌ها و دریافت وام توسط خبازان تا پایان سال جاری تمام نانوایی‌های استان دوگانه سوز خواهند شد.

وی افزود: هزینه دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها از جمله خرید مشعل دوگانه حدود ۱۳۰ میلیون ریال است که بخش زیادی از آن در مناطق روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تامین می‌شود و در مناطق شهری نانوایان با هزینه شخصی و یا پیگیری برای دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی با نرخ ۱۵ درصد می‌توانند واحدهای خود را دوگانه‌سوز کنند.

 

مهار زبانه‌های آتش پاساژ آریا در گرگان

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، گفت: با تلاش آتش نشانان حریق پاساژ آریا مهار شد.

موسی‌الرضا صفری، اظهار کرد: در پی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، وقوع حریق در فروشگاه لوازم کامپیوتر و موبایل در پاساژ آریا اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه روز گذشته بوقوع پیوست، ادامه داد: با توجه به اینکه حریق در عدالت پنجم بوقوع پیوست، تراکم مغازه‌ها عملیات اطفا و سرعت کار را حساس‌تر کرده بود.

 

شمار بیماران کرونایی بستری در گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت

ایرنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ درصد شمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی این استان افزایش یافته است.

سعید گل فیروزی؛ شمار بیماران بستری روز نخست سال جاری در مراکز درمانی این استان شمالی را ۱۴۳ نفر و امروز را ۱۷۸ نفر اعلام کرد.

وی افزود: از این تعداد بیمار ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۵ نفر هم برای سهولت در تنفس از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

گل فیروزی تصریح کرد: شهرستان‌های کلاله، ترکمن و مینودشت به لحاظ کرونا پرخطر و نارنجی رنگ هستند و شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق قلا ، گمیشان، علی آباد، کردکوی، مراوه تپه، بندرگز و گالیکش در وضعیت زرد کرونایی و به نسبت پرخطر قرار دارند.

 

قطار گردشگری کبودوال و سفر با قطار به اعماق جنگل

مهر نوشت: آبشار کبودوال همواره گردشگران زیادی را به خود جلب کرده و با اندکی برنامه ریزی می تواند به صورت پایلوت میزبان اولین قطار گردشگری صرفاً تفریحی در کشور باشد.

توسعه گردشگری و استفاده از شیوه‌های خلاقانه در معرفی جاذبه‌های گردشگری یکی از راهکارهای اساسی و قابل اعتنا در دنیا برای رسیدن به توسعه پایدار در حوزه توریسم است.

از سویی به روزکردن مسیرهای دست یابی به مناطق گردشگری همراه با کاهش آلودگی زیست محیطی و حفظ طبیعت یکی از دغدغه‌های مسئولان این حوزه است.

بی تردید از میان وسایل حمل و نقل، قطار یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل حمل و نقل در دنیا محسوب می‌شود که توجه ویژه ای هم به این صنعت انجام و هزینه زیادی صرف تحقیق و توسعه آن می‌شود

 

جزیره آشوراده گلستان، چشم انتظار تامین زیرساخت‌های گردشگری

ایرنا نوشت: تنها جزیره ایرانی دریای خزر واقع در استان گلستان هرچند در تعطیلات نوروز میزبان شمار زیادی از گردشگران است اما با کاستی‌هایی نظیر کمبود آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی و دیگر خدمات رفاهی مواجه است که مسافران بر ضرورت تامین نیازهای مربوط تاکید کردند.

گشت و گذار در طبیعت بکر و دست نخوره تنها جزیره ایرانی دریای خزر آن‌قدر وسوسه انگیز است که مصطفی و همسرش سهیلا چند هفته پس از آغاز زندگی مشترک چشم بر همه کاستی های آشوراده ببندند و یکی از روزهای حضور در تعطیلات نوروزی خود را برای سفر به بندرترکمن و این آبخوست اختصاص دهند.

 

جابجایی هزار خانوار ساکن در کاسه سد چایلی

باشگاه خبرنگاران نوشت: استاندار گلستان گفت: سایت‌های استقرار ۶ روستای کاسه سد چایلی مراوه تپه تا پایان خرداد آماده می‌شود.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در بازدید از مراحل ساخت سد چایلی مراوه تپه گفت: شش روستای واقع در کاسه سد چایلی با حدود یکهزار خانوار در صورت آبگیری سد نیازمند جابجایی است که زمین مورد نیاز طرح جابجایی این روستا‌ها از اراضی ملی توسط بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی تامین شده و تا پایان خرداد کار جابجایی انجام می‌شود.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان هم در این باره گفت: گفتگو‌های مقدماتی با شرکت آب منطقه‌ای در این باره انجام شده بود، اما شرایط در سد نرماب زودتر فراهم شد و بنیادمسکن کار جابه‌جایی روستا‌های مخزن سد نرماب را از سال گذشته آغاز کرد.

 

تصادف تریلی با سمند در گنبدکاووس ۶ مصدوم بر جا گذاشت

ایرنا نوشت: رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: تصادف یک دستگاه تریلی و خودروی سمند در محور ارتباطی گنبد به آق‌قلا ۶ مصدوم برجا گذاشت.

اصغر نودهی اظهارداشت: ساعت ۲۲:۱۷ یکشنبه شب گزارش تصادف یک دستگاه تریلی با خودروی سمند در جاده گنبدکاووس به آق قلا نرسیده به روستای یاسی تپه، به پایگاه امداد و نجات مستقر در روستای ایمر توسط مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر گلستان اعلام شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار