عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

خوشحالی گالیکشی‌ها از تصویب اعتبار ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی در سفر استانی دولت

ایرنا نوشت: ارتقای شاخص‌ بهداشتی و درمانی و ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی از جمله مطالبات دیرینه اهالی گالیکش استان گلستان در سفر استانی دولت سیزدهم با تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده و زمینه خوشحالی شهروندان را فراهم کرد.

جمعیت بیش از ۶۵ هزار نفری ساکن در ۲ نقطه شهری و حدود ۷۰ پارچه آبادی گالیکش که سال ۱۳۸۹ به عنوان شهرستانی مستقل از مینودشت جدا شد با گذشت ۱۱ سال از استقلال همچنان از داشتن بیمارستان مجهز برای دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

کمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان گالیکش از جمله فضاهای بیمارستانی و امکانات پزشکی سبب می شود اهالی این شهرستان برای حل مشکلات درمانی خود با صرف هزینه و وقت به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

 

10 هزار و 518 گلستانی از بیمه سلامت برخوردار شدند/ شناسایی 40 منطقه کم برخوردار در گلستان

فارس نوشت: مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: بیمه سلامت از منطقه کم برخوردار «انجیراب» و «افسران» کار خود را آغاز کرد و منطقه «اوزینه» در شرق گرگان ادامه پیدا کرد.

سید محمد حسینی با بیان اینکه ۴۰ منطقه کم برخوردار در گلستان وجود دارد، اظهار کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۵۱۸ گلستانی از بیمه سلامت همگانی بهره‌مند شدند.

وی  تصریح کرد: بیمه سلامت از منطقه کم برخوردار «انجیراب» و «افسران» کار خود را آغاز کرد و منطقه «اوزینه» در شرق گرگان ادامه پیدا کرد.

 

۳۲ اثر در جشنواره ابوذر گلستان حائز رتبه برتر شد

مهر نوشت: مسئول سازمان بسیج رسانه گلستان گفت: ۸۵۵ اثر در زمینه مکتوب و چند رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذرگلستان ارسال شد که بعد از داوری‌های انجام شده ۳۲ اثر حائز رتبه برتر شدند.

محمدمهدی تجری اظهار کرد: ۸۵۵ اثر در زمینه مکتوب و چند رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر گلستان ارسال شد که بعد از داوری‌های انجام شده ۳۲ اثر در حوزه‌های مختلف خبر، گزارش، مقاله، مصاحبه، یادداشت و چند رسانه‌ای حائز رتبه برتر شد.

وی با اشاره به اینکه داوری آثار مکتوب جشنواره در مرکز مطالعات وزارت ارشاد انجام شد، افزود: داوری بخش چند رسانه‌ای و عکس در داخل استان و با استفاده از پیشکسوتان این عرصه انجام شده است.

 

تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید

صدا و سیما نوشت: طرح نظارت و بازرسی نوروزی برکالا‌ها با فعالیت بیش از ۲۰ گروه در استان در حال اجراست.

در این طرح، داشتن پروانه کسب، گواهی سلامت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، قیمت‌ها بررسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

 

خداحافظی با کلبه های تنگه چهل چای/ تخریب ۱۰۰ آلاچیق حاشیه رودخانه به دستور دادستان

ایسنا نوشت: بیش از ۱۲ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه چهل چای و اراضی جنگلی این شهرستان به دستور دادستان آزاد سازی شد.

یاسر بای در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جدیت دستگاه قضا در برخورد با تعرض به جنگلها، رودخانه ها و منابع طبیعی، اظهار کرد: امروز 15 مورد رای قطعی خلع ید اراضی جنگلی اجرا ک بیش از ۱۰۰ عدد آلاچیق ساخته شده در حریم و بستر رودخانه چهل چای در منطقه جنگلی و گردشگری تنگه این شهرستان تخریب شد.

وی  افزود: سالها بود تعدادی از افراد با تجاوز به حریم رودخانه و ایجاد دکه ها و کافه ها  عملا دسترسی مردم به رودخانه را محدود کرده بودند که با اقدامات امروز، فضای این تفرجگاه جنگلی در دسترس همه مردم قرار گرفت .

 

مدیران شهری گرگان به مسائل کارشناسی و تخصصی توجهی ندارند

ایرنا نوشت: نایب رییس شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از روند حاکم بر تصمیم‌گیری در خصوص مسایل کلان شهری گفت: مدیران شهرداری و اعضای پارلمان شهری گرگان به مسائل کارشناسی و تخصصی توجهی ندارند که ادامه این رویکرد برای شهر فاجعه‌آفرین است.

عیسی مهری اظهارداشت : در ۶ ماه نخست شورا و صد روز ابتدایی فعالیت شهردار مشخص شد که توجه به مباحث کارشناسی و تخصصی در اولویت قرار ندارد که ادامه این رویکرد تبعات و خسارت‌های زیادی برای شهر و شهروندان خواهد داشت.

وی افزود: عمده ترین تصمیمات شهر گرگان که باید بر اساس تخصص و کارشناسی اتخاذ شود در قالب لوایح به صحن ارائه می شود که فرصت لازم برای بررسی های کارشناسانه آن‌ها فراهم نیست.

 

۴درصد مردم استان گلستان هیچ نوع بیمه درمانی ندارند

تسنیم نوشت: مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه حدود چهار درصد مردم استان معادل ۸۰ هزار نفر بیمه درمانی ندارند، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم حاشیه‌ شهرها و مناطق کمتربرخوردار استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که از اواخر بهمن ماه آغاز شد بیمه رایگان مردم بدون بیمه در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار است.

وی با اشاره به شناسایی 40 منطقه کمتر برخوردار در استان گلستان گفت: این طرح از منطقه انجیرآب گرگان آغاز شد و به تمام شهرستان‌ها تسری پیدا کرد که با همکاری دفاتر تسهیل‌گری و مراکز مثبت زندگی و خانه‌های احسان افراد بدون بیمه درمانی شناسایی و به بیمه سلامت معرفی شدند.

 

پیگیری شهرداری گرگان برای تله‌کابین ۲۰ ساله شد/ اعلام نتیجه ساخت تله‌کابین تا پایان هفته

ایسنا نوشت: معاون شهردار گرگان گفت: پروژه تله کابین بیش از ۲۰ سال توسط شهرداری گرگان در حال پیگیری است و به عنوان یک مطالبه عمومی در آمده است.

سید محمدرضا سیدالنگی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی نشستی که با معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان داشتیم مقرر شد برای رفع معضل سد معبر در سطح شهر طی روزهای آینده تیمی از تهران به گرگان دعوت شود تا شهرداری گرگان با کمک این تیم بتواند در روزهای پایانی سال معضل سد معبر را برطرف کند.

وی به آخرین وضعیت تله کابین شهر گرگان اشاره کرد و افزود: پس از سفر پر خیر و برکت هیئت دولت به گلستان، آقای رئیس جمهور به تعدادی از دستگاه های اجرایی ذی ربط تذکر دادند برای رفع این مشکل از روز گذشته تیم اعزامی از تهران در گلستان مستقر شد و در حال بازدید از محل پروژه است و این تیم موظف است نتیجه بازرسی را تا پایان هفته به بازرسی نهاد ریاست جمهوری اعلام کند تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

 

عملکرد خوب سپاه، دشمن را خشمگین کرده است

فارس نوشت: فرمانده سپاه نینوای گلستان از اجرایی شدن 3 هزار و 410 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی خبر داد و گفت: ما از این خوشحالیم که سپاه کار خود را آنقدر خوب انجام داده است که دشمنان را خشمناک کرده است.

علی ملک‌شاهکویی بعد از ظهر امروز با گرامیداشت ایام شعبانیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 3 هزار و 410 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی اجرایی شده است و دشمن با تمام قدرت دنبال ضربه زدن به سپاه است و ما از این خوشحالیم که سپاه کار خود را آنقدر خوب انجام داده است که آنها را خشمناک کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) دارد، تصریح کرد: یکی از اهدافی که امام(ره) برای تشکیل سپاه داشت، نگهبانی و دفاع از انقلاب اسلامی بود چراکه این انقلاب، ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و دفاع از مظلومین دارد.

 

۱۲ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه چهل‌چای مینودشت رفع تصرف شد

ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مینودشت در شرق گلستان گفت: بیش از ۱۲ هزار مترمربع حریم و بستر رودخانه چهل‌چای و اراضی جنگلی واقع در تنگه از توابع بخش مرکزی این شهرستان رفع تصرف شد.

یاسر بای افزود: برای آزادسازی این مقدار زمین، ۱۵ مورد رای قطعی خلع ید اراضی جنگلی اجرا و بیش از ۱۰۰ آلاچیق ساخته شده در حریم و بستر رودخانه چهل چای در منطقه جنگلی و گردشگری تنگه این شهرستان تخریب شد.

وی ادامه داد: از سال‌ها قبل تعدادی از افراد با تجاوز به حریم این رودخانه و ایجاد دکه و کافه ، دسترسی مردم را به رودخانه محدود کرده بودند که با اجرای این حکم فضای این تفرجگاه جنگلی در دسترس مردم قرار گرفت.

 

استقبال کمرنگ گلستانی ها از دوز سوم واکسن کرونا

صدا و سیما نوشت: تا کنون ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۴۹ دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان اعلام کرد: از این میزان ۹۳ درصد شامل ۱ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۴ دوز برای نوبت اول، ۸۱ و یک دهم درصد شامل ۱ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۷۵ دوز هم برای نوبت دوم تزریق شد.

علی باقری آمار تزریق دوز سوم را هم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۳ و ۷ دهم درصد ، معادل ۴۴۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت : استقبال از دوز سوم واکسن کرونا در گلستان مطلوب نیست.

 

گشت نظارت بر بازار شب عید در گلستان آغاز به‌کار کرد

ایرنا نوشت: رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان گلستان گفت: در آستانه آغاز خرید شب عید و با هدف کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، گشت‌ مشترک حمایت از مصرف‌کنندگان با همکاری دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر قیمت کالا در گلستان آغاز به‌کار کرد.

علی نعیمی افزود: این انجمن روزانه ۲ گشت در گرگان و در هر یک از ۱۴ شهرستان استان یک گشت راه اندازی کرده است.

وی راه اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط بیشتر این انجمن با مردم را ضروری دانست و گفت: این سامانه طی چند روز آینده فعال می‌شود تا شهروندان در خرید کالا از نحوه افزایش قیمت مطلع شوند.

 

از تصویب ۲۱ هزار میلیارد ریالی بخش آب تاقرار گرفتن ۸ پروژه بزرگ آبی گلستان در طرح ویژه وزارت نیرو

فارس نوشت: در سفر یکروزه رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان گلستان اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریال در بخش آب استان تصویب شد همچنین هشت پروژه بزرگ آبی گلستان در طرح ویژه وزارت نیرو قرار گرفت.

از رهاورد سفر یکروزه رئیس‌جمهور منتخب مردمی سیدابراهیم رئیسی به همراه هیئت دولت به گلستان می‌توان به تصویب اعتبار 21 هزار میلیارد ریالی به حوزه آب گلستان، بررسی و حل مشکلات جزیره آشوراده و سواحل بندرترکمن نام برد.

رسیدگی به صنایع نیمه‌تعطیل در گلستان، رسیدگی به فعال شدن منطقه آزاد اینچه‌برون، اعتبار برای تکمیل سدهای استان گلستان، پیگیری سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون یورویی در نیروگاه برق استان، بررسی مشکلات برق، ادامه رایزنی حداقل حقوق کارگران در سال آینده، دو برابر شدن اعتبارات ورزش در گلستان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان، بازدید از سایت ۱۰ هزار هکتاری میگو در منطقه مرزی شمال گمیشان، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، دیدار با نخبگان و علمای استان و دیدار با مرزنشینان ترکمن اهل سنت اینچه‌برون اشاره کرد.

 

مرحم زخم‌های جانبازان دفاع مقدس گران تمام می‌شود/سکوت مسئولان در برابر زجر جانبازان!

ایسنا نوشت: جانبازان گلستانی چشم‌انتظار تدبیر مسئولان هستند تا برای حل مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری آستین همت بالا بزنند و یک بار برای همیشه به زجر و مشقت جانبازان پایان دهند.

خدمات‌دهی ناقص بیمه دی و عدم برخورداری از بیمه تکمیلی رنج و مشقت جانبازان و ایثارگران را دو چندان کرده است، متاسفانه مشکل بیمه جانبازان و ایثارگران سال هاست به قصه پرغصه ای تبدیل شده که ظاهراً مسئولان مربوطه نیز از ارائه راهکاری عاجل برای حل این معضل ناتوان مانده اند.

متاسفانه بدحسابی بیمه طرف قرارداد جانبازان و ایثارگران موجب شد داروخانه ها و مراکز درمانی از ارائه خدمات به این قشر سر باز می زنند این در حالی است که هزینه های دارو و درمان جانبازان و ایثارگران بسیار بالاست و اکثریت جامعه ایثارگری افراد پا به سن گذاشته ای هستند که با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می‌کنند، به نظر می‌رسد مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران به کلاف پیچیده ای تبدیل شده که مسئولان امر از باز کردن گره های آن عاجز مانده اند.

 

جولان دلالان در فصل برداشت قارچ چند ده میلیونی

فارس نوشت: در نشست و هم‌اندیشی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و قضات ضمن ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت برداشت قارچ («دنبلان» کوهی) و برخورد شدید با متخلفان و بهره‌برداران این قارچ در گلستان تاکید شد.

دادستان مرکز استان گلستان در در نشست و هم‌اندیشی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با رئیس کل دادگستری گفت: برداشت قارچ ترافل به صورت جدی به جنگل‌ها و مراتع صدمه می‌زند و در برخی موارد باعث آفات و بیماری‌ها در جنگل‌ها خواهد شد. این نوع قارچ فقط در پای درختان رشد می‌کند که با بیل زدن و برداشت آن ریشه درختان آسیب می‌بیند و در نهایت سبب خشک شدن درخت می‌شود.

محمود اسپانلو اظهار کرد: قارچ ترافل یا «دنبلان» بخشی از زنجیره غذایی جنگل به شمار می‌رود. به عبارتی، گذشته از تخریب خاک جنگل و خشکاندن درختان، برداشت غیراصولی این قارچ با چنگک و بیلچه که هم‌اکنون سودجویان انجام می‌دهند، سبب می‌شود تا به مرور زمان نسل این قارچ زیرخاکی از بین برود.

 

اُمیکرون در سراشیبی سقوط؛ کاهش شمار مبتلایان کرونا در گلستان

صدا و سیما نوشت: شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان امروز ۱۷نفر کمتر شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: اکنون ۳۳۴بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان تحت درمان قرار دارند که ۱۷نفر کمتر از دیروز است.

سعید گل فیروزی افزود: از این تعداد ۹۳نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۴۳نفر از آنان با دستگاه تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار