بخشدار منطقه داشلی شهرستان گنبدکاووس گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان روز هشتم فروردین ۲۴۲ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی، مذهبی و بازارچه مرزی این بخش دیدن کردند.

۲۴۲ هزار مسافر از جاذبه‌های نواحی مرزی گنبدکاووس دیدن کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورالله بابایی نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری بخش داشلی برون مربوط به بازارچه اینچه برون در نقطه صفر مرزی ایران  - ترکمنستان به تعداد ۱۳۲ هزار و ۲۹۸ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل" واقع در بخش داشلی برون گنبدکاووس نیز در بازه زمانی اشاره شده، شاهد حضور ۷۱ هزار و ۸۵۷ مسافر و گردشگر نوروزی بودند و جایگاه دوم بیشترین بازدید کننده از این بخش را دارند.

بابایی نژاد ادامه داد: زیارتگاه ملاعلی عطا دانشمند در منطقه مرزی داشلی برون با ۲۷ هزار و ۵۵۱ بازدید کننده در جایگاه سوم قرار دارد و دخمه "آق بند" نیز تنها با حضور ۳۰۰ مسافر و گردشگر در رتبه چهارم و آخر قرار دارد.

بخشدار داشلی برون گفت: حضور گردشگران و مسافران نوروزی در این بخش مرزی پس از ۲ سال شرایط کرونایی و محدودیت‌های سفر، امسال بسیار عالی بوده و همچنان شاهد روند صعودی حضور مسافران در نواحی مرزی هستیم.

وی بیان داشت: اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس به صورت مستمر از بخش داشلی برون و شرایط و امکانات موجود در اماکن و تفرجگاه‌های این بخش بازدید دارند تا بهترین خدمات به مسافران و گردشگران ارائه شود.

به گفته بابایی نژاد، از مجموع مسافران و گردشگران نوروزی که به بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس سفر کردند، تنها ۲۴ نفر در تنها مرکز اسکان پیش بینی شده این بخش اقامت کردند.

به گزارش ایرنا، بازارچه گمرک اینچه برون در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس قرار دارد، این بازار در پی گشایش مرز پل در منطقه اینچه برون گنبدکاووس و تردد مسافران از این نقطه به ترکمنستان در اوایل دهه ۷۰ و با بیش از ۲۰۰ غرفه احداث شده توسط بنیاد علوی، به‌صورت رسمی فعال شد.

همچنین سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس با عمق تقریبی ۲ تا چهار متر در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که سهم تالاب آلاگل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار است.

از مجموع جمعیت ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که بزرگترین شهرستان گلستان از حیث وسعت و دومین شهرستان استان از حیث جمعیت است، ۲۷ هزار نفر آن در حدود ۳۰ روستای بخش مرزی داشلی برون آن که به تنهایی سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۴۵ کیلومتر مرز خاکی مشترک با ترکمنستان دارد، سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار