مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: ۴۳درصد واحدهای مسکونی در روستاهای گلستان غیرمقاوم و ناایمن است وجلوی ساخت خانه‌های غیرفنی و ناایمن در شرق و شمال استان گرفته شود.

۴۳درصد واحدهای مسکونی در روستاهای گلستان غیرمقاوم و ناایمن است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنای گلستان، سیدمحمد حسینی،اظهارکرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ تعداد ۲۲۸ هزار واحدمسکونی در روستاهای استان گلستان وجود داشت که از این تعداد ۱۲۸ هزار واحد غیرمقاوم و ناایمن بود. در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته و به ویژه بعد از سیل نوروز ۹۸، کار بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در روستاهای استان شتاب بیشتری گرفت‌. 

وی ادامه داد: اقدامات در این حوزه آنقدر موفقیت‌آمیز و نتیجه‌بخش بوده که در ۵ سال گذشته حدود ۱۳ درصد از تعداد واحدهای غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان کاسته شده است.

وی افزود: تعداد واحدهای مسکونی غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان گلستان از ۵۶ درصد در سال ۹۵ اکنون به ۴۳ درصد رسیده، هرچند اقدامات در زمینه نوسازی و بهسازی انجام شده اما هنوز حدود ۱۰۰ هزار خانه ناایمن در روستاهای استان گلستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نوسازی و بهسازی ۵ هزار واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده روستایی در دستور کار قرار گرفت که برای همه واحدها پروانه صادر و به بانک‌ها معرفی شده‌اند و از این تعداد ۷۰ درصد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شدند. براساس آخرین بررسی‌ها حدود ۲ هزار واحد مسکونی در این طرح در مرحله فونداسیون، یکهزار و ۵۰۰ واحد در مرحله اسکلت و حدود یکهزار واحد نیز در مرحله سقف و ستون قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار