شماری از مدیران ادارات و نهادهای خدماتی، اجرایی و انتظامی گنبدکاووس از آمادگی و پیش بینی تمهیدات لازم در تفرجگاه‌های طبیعی، بوستان‌ها، اماکن تاریخی و مذهبی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی و نیز مردم این شهرستان مرزی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر دادند.

تمهیدات مسوولان گنبدی برای ارائه خدمات به مردم در روز طبیعت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مسوولان گنبدکاووس روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی روز طبیعت از مسافران نوروزی و مردم این شهرستان خواستند در ۲ روز پایانی تعطیلات نوروزی (فردا جمعه و شنبه روز طبیعت) با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و همکاری با کارکنان ادارات و نهادهای خدمات رسان، ماموران انتظامی، مرزبانی و پلیس راه، از ریختن زباله در طبیعت نیز خودداری کنند.

بخشدار داشلی برون در این نشست از آمادگی تفرجگاه‌های طبیعی (سه تالاب بین المللی و مراتع سرسبز)، بازارچه مرزی و بقعه ملاعلی عطا دانشمند این بخش مرزی برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی و مردم گنبدکاووس طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: امکانات رفاهی مانند آب شرب و سرویس بهداشتی در این مکان‌ها وجود دارد و تیم‌های بهداشتی و امدادی نیز مستقر خواهند بود.

نورالله بابایی نژاد افزود: باتوجه به استقبال خوب مسافران و گردشگران نوروزی از مناطق گردشگری، مذهبی و بازارچه مرزی بخش داشلی برون در تعطیلات نوروزی امسال، پیش بینی می‌شود در ۲ روز پایانی تعطیلات نیز حجم زیادی از مسافر و مردم شهرستان گنبدکاووس در تفرجگاه‌های این بخش حضور یابند.

خلیل آشور فارسیانی بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز گفت: تمامی تمهیدات لازم برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی و نیز مردم این شهرستان برای حضور در تفرجگاه‌های طبیعی، چهار واحد بوم گردی، ۲ مزرعه گردشگری و سد گلستان شده و دهیاران مناطق روستایی ضمن توزیع کیسه زباله، آمادگی جمع آوری زباله‌ها در ۲ روز پایانی تعطیلات نوروزی را دارند. 

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز گفت: باتوجه به حضور بیشتر مردم این شهرستان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در تفرجگاه‌های نواحی شمالی و مرزی، چهار مرکز درمانی و خدمات جامع سلامت بخش داشلی برون در این ۲ روز به صورت شبانه روزی به مسافران و گردشگران و اهالی بومی خدمات ارائه خواهند کرد.

عبدالرحیم پالیده  باتاکید برضرورت رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا توسط مسافران و مردم گنبدکاووس هنگام حضور در طبیعت و اماکن عمومی افزود: باتوجه به حضور مسافران از سراسر کشور در این شهرستان احتمال ورود سویه‌های مختلف کرونا به منطقه وجود دارد بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بالاخص ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ضروری است.

وی اضافه کرد: اگرچه رنگ کرونایی گنبدکاووس طی چند ماه گذشته پایدار و ثابت بوده اما در چند روز اخیر شاهد روند کُند اما صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از ۳۵ نفر اکنون به ۵۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر پالیده گفت: مراکز واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس طی ۲ روز پایانی تعطیلات نوروزی نیز فعال هستند و به مردم خدمات ارائه خواهند کرد.

تمهیدات مسوولان گنبدی برای ارائه خدمات به مردم در روز طبیعت

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس نیز گفت: تفرجگاه‌ها و سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل" در ۲ روز پایانی سفرهای نوروزی آماده استقبال از علاقمندان به طبیعت و این پهنه‌های آبی هستند.

احمد احمدی افزود: برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت و تالاب‌ها، اداره محیط زیست با همکاری برخی ادارات و نهادهای خدمات رسان کیسه‌های زباله بین مسافران و مردم توزیع می‌کند تا در زباله‌های خود را در مکان‌های مشخص شده تحویل دهند.

به گفته وی، گشت‌های نظارتی محیط زیست برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در تخریب و تصرف مراتع و برداشت آب از تالاب‌ها افزایش خواهد یافت. 

فرشید رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز در این نشست از فراهم بودن شرایط ۳۴۱ هزار هکتار مرتع این شهرستان برای حضور مسافران نوروزی و اهالی بومی منطقه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: درخواست ما از مردم، جلوگیری از تخریب مراتع، نبردن خودرو در مرتع و آتش نزدن بوته‌های مرتعی حتی بوته‌های خشک است.

همچنین نمایندگان انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه گنبدکاووس نیز در این نشست از آمادگی کامل تامین امنیت و کنترل‌های ترافیکی طی ۲ روز پایانی تعطیلات نوروزی خبر دادند و ضمن دعوت از مردم و رانندگان برای رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی، گفتند: باتوجه به ممنوعیت حمل مسافر توسط وانت بارها، کامیونت‌ها و کامیون ها، درصورت مشاهده رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.

اصغر نودهی رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز در این نشست از آمادگی هشت تیم‌ امدادی این جمعیت در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات به مردم در حوادث احتمالی جاده‌ای خبر داد و گفت: علاوه بر این ۲ تیم هلال احمر به مسافران و مردم آموزش‌های همگانی و خودامدادی می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، اجرایی و انتظامی این شهرستان آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی و مردم بومی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین هستند.

محمدجان پاشی زاده افزود: فردا جمعه و در روز طبیعت شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی و مردم گنبدکاووس در تفرجگاه‌های این شهرستان خواهیم بود که دستگاه‌های متولی باید با مدیریت صحیح خدمات مورد نیاز را به آنها بدهند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار