مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: سهمیه توزیع روزانه مرغ گرم این شهرستان با توجه به افزایش تقاضا به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با افزایش پنج تنی به ۲۵ تن رسید.

سهمیه توزیع روزانه مرغ گرم گنبدکاووس پنج تن افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب الله زارع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اینک روزانه به غیر از تعطیلات رسمی، ۲۵ تن مرغ گرم و هفت تن تخم مرغ با قیمت دولتی برای مصرف مردم در گنبدکاووس توزیع می‌شود.

وی افزود: مرغ گرم کیلویی ۳۱۰ هزار ریال، مرغ منجمد کیلویی ۲۰۰ هزار ریال و تخم مرغ کیلویی ۲۱۰ هزار ریال در مراکز خرده فروشی عرضه می‌شود و گوشت گوساله هم بسته به کدام قسمت لاشه به طور میانگین یک میلیون و ۵۰ هزار ریال قابل فروش است.

به گزارش ایرنا، با وجود فعالیت ۱۸۱ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه ۶۶ هزار تن گوشت و ۱۱ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۱۰ هزار قطعه، این شهرستان هم اکنون پنج درصد گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند و ظرفیت تولید روزانه تخم مرغ آن هم حدود ۱۶۰ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس یادآورد شد: از ابتدای اسفندماه پارسال تاکنون ۳۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، ۲۲۰ تن شکر، ۱۲۰ تن مرغ منجمد و چهار تن گوشت منجمد گوساله و ۳۵۰ تن روغن صنوف و خانوار توزیع شد و همچنین ۷۰ تن برنج خارجی، ۵۰ تن شکر، ۷۰ تن مرغ منجمد و ۱۵ تن گوشت منجمد گوساله ویژه ماه مبارک رمضان در حال توزیع است.

زارع ادامه داد: فروشگاه تعاونی روستایی گنبدکاووس در کنار سایر مراکز خرده فروشی، برای ماه مبارک رمضان توزیع ۲۰۰ کیلوگرم خرما، مرغ منجمد و سایر کالاهای تنظیم بازاری را بر عهده دارد.

وی گفت: یک عامل توزیع مرغ منجمد به‌زودی در شهر کرند با نظارت بسیح اصناف فعالیت خود را آغاز می‌کند و پیگیری برای تعیین یک عامل فروش دارای امکانات مناسب مانند سردخانه و ماشین یخچال‌دار در شهر اینچه برون در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، در اجرای قانون انتزاع علاوه بر وظیفه تولید، از سال گذشته کنترل و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی مانند "خبازان، برنج‌فروشان، خواربارفروشان، سم و بذر فروشان، قصابان، میوه و تره بار، مرغ فروشان و فروشندگان خوراک دام، طیور و آبزیان به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: امسال در نتیجه بازرسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های نظارتی ۲ کشتارگاه طیور، سه عامل توزیع برنج و روغن و ۱۰ نانوایی به دلیل تخلفاتی مانند صادر نکردن فاکتور، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن ساعت کاری و کم فروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و دارا بودن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات این بخش در استان گلستان است و مجموع تولیدات دامی، زراعت و باغبانی آن سالانه به حدود یک میلیون تن می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار