مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ فقره برداشت غیرمجاز شن و ماسه در استان با دستور دادستانی متوقف و با متخلفان برخورد قانونی شد.

 توقف ۱۵ فقره برداشت غیرمجاز شن و ماسه در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ حسن خسروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود گشت‌های این سازمان در سطح استان گلستان اظهارداشت: این گشت‌ها در سطح استان از مناطق روستایی و زمین‌های کشاورزی بازرسی و جلوی ساخت و سازها و برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه را می‌گیرند که از ابتدای سال تاکنون 15مورد برداشت غیر مجاز را متوقف کرده‌اند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران، مراجع صادرکننده موافقت اصولی باید هر 6 ماه یکبار از مکان‌های مجوزدار بازدید و گزارشی هم برای امور اراضی تهیه کنند. در زمینه برداشت شن و ماسه مجوزها از سوی صنعت و معدن صادر و طبق مجوزها سطح وعمق تعیین شود و به‌شدت این مجوزها رصد می‌شود.

وی گفت: 14 گشت در شهرستان‌های استان گلستان فعال است و همچنین تلفن گویای 131هم شکایات مردم را دریافت و رسیدگی می‌کند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. هفته گذشته دادستان مرکز استان از شهرستان‌های آزادشهر، کلاله و علی‌آبادکتول بازدید کرد و به دادستان‌های این شهرستان دستور ویژه رسیدگی داد. همچنین دستور پلمب چند سنگ‌شکن که غیر مجاز برداشت می کردند را داد.

خسروی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز نیاز به همکاری همه دستگاه‌های متولی داریم تا در کنار کنترل و نظارت بر کار 80 سنگ‌شکن فعال بر موارد دیگر غیر‌مجاز هم نظارت کافی داشته باشیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار