سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: بازگشایی، زیرسازی و تملک در اولویت اقداماتی است که قرار است در این محلات انجام شود و مبلغی برای بازگشایی تقاطع کاشانی-سرفراز در نظر گرفته شده است.

بازگشایی، زیرسازی و تملک در اولویت اقدامات شهرداری در شرق گرگان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ حجت مقسم در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص راه اندازی سازمان عمران در شهرداری گرگان اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به گلستان، وزیر کشور بازدیدی از محلات کم برخوردار و بافت های فرسوده داشت که در همین راستا مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری معتقد بود که یکی از کانال های جذب اعتبار برای احیا بافت های فرسوده راه اندازی سازمان عمران شهرداری است تا از طریق این سازمان بتواند برای جذب اعتبار تفاهم نامه ها امضا کند.

وی ادامه داد: لایحه دو فوریتی ایجاد سازمان عمران توسط شهرداری به شورا ارائه شد و علی رغم اینکه این لایحه بایستی در همه ابعاد بررسی میشد تا با اعمال نظر کارشناسی در مورد آن تصمیم گیری و اساسنامه آن در کمیسیون ها با دقت تنظیم شود اما متاسفانه این اتفاقات رقم نخورد و در عرض چند دقیقه سازمان عمران شهرداری تاسیس شد.

مقسم در خصوص بودجه سال 1401 شهرداری گرگان گفت: بودجه پیشنهادی امسال 1800 میلیارد تومان بوده است که در نهایت با اصلاحات انجام شده بودجه یک هزار و پانصدی برای شهرداری گرگان تصویب شد.

سخنگوی شورای شهر گرگان در نظر گرفتن مبلغ 12 میلیارد در حوزه هوشمند سازی و فناوری را از نقاط قوت بودجه امسال عنوان کرد.

 

توجه به حمل و نقل عمومی، بازگشایی معابر به خصوص منطقه طبیعت که بار ترافیکی بلوار جرجان را بسیار کاهش می دهد، انتقال آرامستان، افزایش چشمگیر بودجه فرهنگی و توجه به 27 منطقه کم برخوردار را از دیگر نقاط قوت بودجه برشمرد.

وی افزود: خطر فرونشست زمین، خطرات سیل، زلزله و ساختمان های غیر مجاز، اعضای شورا را نسبت به افزایش بودجه حوره پدافند غیر عامل و مدیریت بحران ترغیب کرد.

مقسم یادآور شد: در حال حاضر 60 اتوبوس در ناوگان حمل ونقل عمومی نیاز به نوسازی دارد و مقرر شده است 40 دستگاه اتوبوس شهری به این ناوگان اضافه شود که 80 درصد اعتبار آن از برکات سفر رئیس جمهور تامین می شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی در محلات شرق گرگان گفت: بازگشایی، زیرسازی و تملک در اولویت اقداماتی است که قرار است در این محلات انجام شود و مبلغی برای بازگشایی تقاطع کاشانی-سرفراز در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اشاره کرد: با توجه به التهابات ایجاد شده در ابتدای دوره ششم شورای شهر گرگان، حسابرسی از سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری گرگان در مسیر قانونی در حال انجام است.

مقسم گفت: مخالف تیم داری بسکتبال نیستیم اما میتوان از طریق مدیریت هزینه های بسکتبال ورزش های دیگر را نیز مورد حمایت قرار داد که در همین راستا در بودجه 1401 اعتبار 20 میلیاردی برای حمایت از بسکتبال و سایر رشته های ورزشی در  نظرگرفته شده است که نیمی از این اعتبار برای بسکتبال و نیمی برای سایر رشته های ورزشی هزینه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در سال جاری هشتمین ایستگاه آتشنشانی شهرگرگان در محله چناران احداث خواهد شد و در حال پیگیری برای ایجاد مجتمع فرهنگی، هنری و پاسگاه در آن منطقه نیز هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار