رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان خبر داد:

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر گرگان از تخصیص بودجه چهار میلیارد تومانی خانه جوان گرگان خبر داد و گفت: زمین این پروژه را شهرداری در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار می دهد.

بودجه ۴ میلیارد تومانی برای ساخت خانه جوان در گرگان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛  محمدابراهیم جرجانی، صبح سه شنبه، درجمع خبرنگاران استان اظهار کرد: نشستی با سازمان های مردم نهاد، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان، رئیس اداره ورزش و جوانان گرگان، مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان و اعضای شورای شهر گرگان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره طرح های حمایتی که سمن ها می توانند در بخش اشتغال و مسائل اجتماعی و ورزشی ارائه دهند، بحث شد و مقرر شد تا شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی از آن ها در این خصوص حمایت می کند.

جرجانی گفت: مسائل خانواده، ازدواج و اشتغال جوانان، تحکیم خانواده و غیره همانند سال های گذشته اتفاق می افتد اما ما خواستیم طرح های قوی تر و بهتری ارائه دهند تا اشتغال جوانان را پوشش دهد.

وی بیان کرد: به طور مثال می توان در حوزه گردشگری از ظرفیت جوانان استفاده کرد، به طور مثال ۵۰ جوان جمع شوند و مسافران را اسکان داده و به سیر و سفر در استان ببرند.

مشارکت جوانان در امور مدیریت شهری بیشتر شود

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: مشارکت جوانان و سازمان های مردم نهاد باید در امور مدیریت شهری و مباحث ورزشی پررنگ تر شود و از این پس قوی تر نسبت به سنوات گذشته نسبت به این مباحث ورود یابیم و در بودجه هم قرار بگیرد.

وی گفت: حدود چهار میلیارد تومان برای ساخت خانه جوان بودجه در نظر گرفته شده که ما می توانیم با در اختیار دادن زمین مناسب به اداره کل ورزش و جوانان آن را محقق کنیم.

جرجانی اظهار کرد: اداره کل بودجه آن را تأمین کرده  و از ما درخواست زمین کرده اند تا به صورت مشارکتی ساخته شود.

تعمیم سه شنبه های بدون خودرو

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان تصریح کرد: تعمیم و حمایت از سه شنبه های بدون خودرو در گرگان از دیگر برنامه های ما بود.

جرجانی اضافه کرد: از علوم پزشکی، سازمان حمل و نقل، هیئت دوچرخه سواری، پلیس راهور و غیره نمایندگانی حضور داشتند و در این خصوص صحبت کردند.

وی با بیان این که باید برای حمایت از این کمپین مسیر مناسبی در نظر گرفته شود، افزود:  ناهارخوران برای این کار پیشنهاد شد ولی مباحث فنی را باید پلیس راهور نظر دهد.

جرجانی گفت: شهرداری هم از بنرهای تبلیغاتی برای ترویج این مبحث استفاده خواهد کرد، این هم عمل علاوه بر رفع آلودگی، در سلامتی هم نقش دارد.

تغییر رویکرد در ورزش

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که ارائه گزارش سازمان فرهنگی و ورزشی در سال ۹۷ از دیگر برنامه ها بود، اظهار کرد: رویکرد شهرداری گرگان در بحث ورزش در حال عوض شدند و از حالت هئیتی به سمت همگانی شدن در حال حرکت است.

جرجانی گفت: سعی می کنیم ورزش را در قالب طرح های محله ای بینیم و در آینده نزدیک بالغ بر ۳۰ پارک نوجوان و کودک در سطح شهر راه اندازی می کنیم که کمک خوبی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت خوبی هم از تیم بسکتبال خواهیم داشت تا بتواند تیم قوی را بسازد


انتهای پیام/

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار