حمزه کرایلو سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از ارائه آموزش های مهارتی به ۱۹ هزار و ۴۳۰ نفر در کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بیش از ۱۹ هزار گلستانی در سال ۱۴۰۰ از آموزش های مهارتی بهره مند شدند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، حمزه کرایلو گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۸۳۴ نفر زن و ۱۳ هزار و ۵۹۶ نفر مرد بوده اند.
وی افزود: آموزش های مهارتی در سال گذشته در ۱۹ گروه هدف ارائه شده است.
کرایلو همچنین بیان کرد: سال گذشته آموزش های مهارتی در ۵۳۹ حرفه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۵۷۱ دوره آموزشی به علاقمندان مهارت ارائه شده است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در بخشی دیگر گفت: تعداد هزار و ۲۲۶ نفر در سال گذشته در سامانه رصد اشتغال ثبت شده اند.
وی گفت: عملکرد حوزه مهارت آموزی در محیط واقعی کار در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۶۶۳ نفر در قالب ۲۶۱ حرفه آموزشی بوده است.
کرایلو در ادامه افزود: سهم عملکرد آموزشی بخش دولتی در سال گذشته در خوشه صنعت ۶۳ درصد، کشاورزی ۱۵ درصد، خدمات ۱۳ درصد و فرهنگ و هنر ۹ درصد بوده است.
وی همچنین در خصوص عملکرد آموزشی بخش خصوصی در سال گذشته گفت: در حال حاضر تعداد ۵۵۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال در سطح استان داریم که به ۱۷ هزار و ۵۹۱ نفر در قالب ۳۲۱ حرفه و به تعداد ۴ هزار و ۸۶۹ دوره آموزشی، آموزش های مهارتی را ارائه دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار