مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: مجوز شیرین سازی آب دریا در وزارت نیرو در حال نهایی شدن است و به زودی صادر می شود.

مجوز شیرین سازی آب دریا در وزارت نیرو در حال نهایی شدن است

به گزارش خبرنگار گلستان24، سیدمحسن حسینی اظهار کرد: راهکار بلند مدت تامین آب شرب در استان استفاده از آب دریا و راهکار میان مدت استفاده از آب سدها است.

وی افزود: در افق دراز مدت سال ۱۴۲۵ راهکار اساسی تامین آب شرب در استان، استفاده از آب دریا برای مصارف شرب و بخش صنعت است.

حسینی گفت: در بخش درازمدت به این نتیجه رسیدیم که راهکار اساسی تامین آب شرب گلستان استفاده از شیرین سازی آب دریا به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب است که با پیگیری های انجام شده، مجوز شیرین سازی در وزارت نیرو در حال نهایی شدن است و به زودی صادر می شود.

وی ادامه داد: راهبرد میان مدت حل مشکل کم آبی گلستان نیز استفاده از آب سدها است که در راستای آن استفاده از چهار طرح سد میرداماد ، سد قره چای، افزایش تخصیص شرب سد نرماب و استفاده از تخصیص ۱۰ میلیون متر مکعبی سد گلورد (مازندران) برای تامین آب شرب گلستان مورد نظر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در بخش کوتاه مدت نیز تمام اجرای ۶ طرح آبرسانی در استان مورد توجه است که در قالب این ۶ طرح، حفر تعدادی چاه، چند ایستگاه پمپاژ، چند مخزن، اتصال چاه ها به هم ، سیستم های برقی و خطوط انتقال آب در حال انجام است.

وی به افزایش حدود هشت برابری اعتبارات این ۶ طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: مجموع تخصیص چهار سال گذشته طرح های آبرسانی در سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ریال و تخصیص آنها ۱۴۰ میلیارد ریال بود که در سال جاری با تلاش‌های شرکت و مساعدت‌های مجمع نمایندگان استان ، استاندار ، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو ، این اعتبارات به هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: در بخش تامین آب اضطراری نیز معرفی ظرفیت چاه های کشاورزی و ادارات و بخش خصوصی به شرکت آب و فاضلاب برای اتصال به شبکه شرب گرگان به طور مستمر در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار