مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می شود در سال جدید روزانه حدود ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان شهرستان های گلستان توزیع شود.

پیش بینی توزیع روزانه ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اکبر مهقانی در گفتگو با خبرگزاری بازار اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جدید روزانه حدود ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان شهرستان‌های مختلف توزیع شود و قاعدتاً نباید مشکلی برای کشاورزان در سطح استان پیش آید.

وی با بیان این نکته که توزیع کود در استان علاوه بر حوزه کشاورزی و باغداری در بخش شیلات نیز عرضه می‌شود، افزود: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان، سالانه حدود ۷۵۰ هزار هکتار است.

مهقانی از وجود ۳۵ هزار هکتار باغ در گلستان خبر داد و گفت: همچنین بین سه الی چهار هزار تن کود فسفاته و اوره نیز به مراکز پرورش ماهی در استان عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع کود در ابتدای سال به دلیل انبارگردانی اندکی به تاخیر افتاد که خوشبختانه با ورود کود از مبادی مختلف، به خصوص بجنورد و باقی مانده کودهای انبار شده، این محصول بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به سهمیه کود در سال ۱۴۰۰ ، تصریح کرد: این سهمیه توسط شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون تامین شد و مطابق برنامه ابلاغی حدود ۱۴۵ هزار تن کود اوره بین کشاورزان توزیع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار