عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

کشف زمین‌خواری در استان گلستان ۳۶ درصد افزایش یافت

تسنیم نوشت: فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۶۰ فقره زمین‌خواری در این استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است.

محمدسعید فاضل دادگر اظهار داشت: مقابله با زمین‌خواری همواره یکی از مطالبات به حق مردم بوده و پلیس به همراه دستگاه قضائی در برخورد با این پدیده از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: در همین راستا سال گذشته، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری هدفمند و تنگاتنگ دستگاه قضائی و اداره کل منابع طبیعی، موفق به کشف 60 فقره زمین‌خواری در استان گلستان شدند.

 

مورد مثبت سرخک در گلستان مشاهده نشده است

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون مورد مثبتی از ابتلای کودکان استان به سرخک گزارش نشده است.

ناهید جعفری گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود واکسن سرخک فرزندان خود را حتما در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق کنند.

به گفته جعفری برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند زدن واکسن سرخک منجر به کرونا گرفتن در کودکان می‌شود که این تصوری اشتباه می‌شود.

 

«خالد نبی» قربانی گردشگری بی‌ضابطه

مهر نوشت: آشفتگی مدیریتی در منطقه گردشگری خالد نبی در تعطیلات نوروزی گلایه های بسیاری را به همراه داشته.

یکی از مناطق مذهبی تاریخی گلستان مجموعه زیارتی خالد نبی (ع) در شهرستان کلاله است که در روز‌های انتهای تعطیلات رکورد ورود گردشگر را شکست.

زیارتگاه خالدنبی و قبرستان تاریخی، در فاصله ۶ کیلومتری روستای گچی سو در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و بر اساس شواهد سطحی باستان شناختی، این محوطه تاریخی مربوط به قرون اول و میانی دوره اسلامی است.

این مجموعه تاریخی آبان ۱۳۹۴ با عنوان «محوطه باستان شناختی خالد نبی» در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

نیکوکار گنبدی ۱۰ هزار بسته معیشتی روانه سفره رمضان نیازمندان گلستان کرد

ایرنا "محمد شهرکی" نیکوکار گنبدکاووس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۱۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی پنج میلیون ریال تهیه و توزیع آن را میان نیازمندان با اولویت مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) سراسر استان گلستان آغاز کرد.

در مراسم توزیع این تعداد بسته‌های معیشتی که عصر امروز چهارشنبه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله سیدآباد گنبدکاووس برگزار شد، علاوه بر فرماندار و ائمه جمعه و علمای شیعه و اهل سنت و برخی مدیران این شهرستان مرزی و تعدادی از شهرهای همجوار، فرمانده سپاه نینوا گلستان و مدیران کل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حضور داشتند.

 

۲۱ محکوم به قصاص در گلستان از چوبه دار نجات یافتند

ایسنا نوشت: رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: در سال گذشته با همکاری مطلوب صلح‌یاران ۲۱ فقره پرونده قتل در استان گلستان به صلح و سازش ختم شد.

احمد جعفری  اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته به ویژه در ماه مبارک رمضان با همکاری مطلوب صلح‌یاران در بحث سازش پرونده های قتل عملکرد خوبی به ثبت رسید و ۲۱ مورد از پرونده های قتل عمد منجر به سازش شد و با گذشت خانواده های مقتولان، این افراد از چوبه دار نجات یافتند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال نیز همکاران خود را برای سازش پرونده ها به ویژه پرونده های مربوط به قتل بسیج کردیم تا برای رضایت پرونده هایی که امکان صلح و سازش دارد اقدام کنند، افزود: ماه رمضان ماه آرامش و بندگی خداوند است و گذشت و فداکاری به آرامش جامعه کمک می کند لذا درخواست ما این است که اگر کینه و یا انتقامی از کسی دارند با بخشش، آرامش را به خود هدیه دهند و به طور قطع این کار ثواب بسیار زیادی دارد.

 

بستری ۵۶ گلستانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا

باشگاه خبرنگاران نوشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمار جدید مبتلایان به کرونا را در این استان اعلام کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، امروز ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

تعداد افراد بستری شده در استان نسبت به دیروز ۴ نفر افزایش داشته است. از این تعداد ۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۵ بیمار هم از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

 

غفلت از اقتصاد هنر در گلستان/ خانه های خلاق فعال شود

مهر نوشت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان این که از اقتصاد هنر در استان غفلت شده است، گفت: باید خانه های خلاق فعال شوند.

سید محمد دهنوی صبح چهارشنبه در آیین معارفه رییس حوزه هنری گلستان اظهارکرد: گام دومی های انقلاب گرچه امام را درک نکردند و جنگ را ندیدند اما پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: آینده و افق های انقلاب روشن بوده و یکی از عرصه های انقلاب که سرنوشت روشنی دارد بخش هنر است.

 

واکسیناسیون کرونا ۳۲ درصد گلستانی‌ها تکمیل شد/ تزریق بیش از 3 میلیون دوز واکسن در گلستان

ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۳۲/۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گلستان نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در گلستان اظهار کرد: آمارها نشان می دهد احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است و این مسئله نشان می دهد مردم باید نسبت به تزریق هر سه دوز واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند، در مجموع سه میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۴۷ دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است.

 

راه آهن اینچه برون-شاهرود در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار می گیرد

مهر نوشت: نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن اینچه برون- شاهرود در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار می گیرد.

غلامعلی کوهساری اظهار کرد: احدث راه آهن اینچه برون- شاهرود می‌تواند جنوب کشور را به شمال در شرق دریای خزر متصل کرده و ارتباط کشور را از نظر ریلی با کشور چین برقرار کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون بار از چین از طریق دریا حدود ۶۰ روز طول می‌کشد که به کشور برسد در حالی که اگر مسیر ریلی ایجاد شود این میزان به ۱۲ روز کاهش خواهد یافت و ارتباط کشور ما با آسیای میانه و روسیه و چین برقرار می‌شود.

 

علمای اهل سنت گلستان هتک حرمت به حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند

ایرنا نوشت: تعدادی از علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان تعرض به آستان مقدس حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان و سوء قصد منجر به شهادت و زخمی شدن سه روحانی را محکوم کردند.

امام جمعه بندرترکمن اظهار داشت: ترفند دشمن منحرف کردن ذهن جوانان و خانواده ها است تا بتوانند از این طریق به اهداف شوم خود مانند اختلاف افکنی و برهم زدن اتحاد و همدلی و دور کردن دل های مومنین از یکدیگر است، برسند.

آخوند قربان محمد اونق ضمن محکوم کردن اتفاقات غیرانسانی اخیر و به شهادت رساندن علمای دین در مسجد و حرم رضوی گفت: این حادثه غمناک و به دور انسانیت قلب اسلام و مسلمین را جریحه دار کرد.

 

انسداد ۵۲۹ حلقه چاه غیرمجاز طی سال ۱۴۰۰ در گلستان

مهر نوشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از انسداد ۵۲۹ حلقه چاه غیرمجاز طی سال ۱۴۰۰ در استان خبرداد.

سید محسن حسینی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طی سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مسدود و از برداشت غیرمجاز هشت میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی گلستان جلوگیری شد.

طبق گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این مدت از حفر ۱۵۵ حلقه چاه غیرمجاز هم حین حفر جلوگیری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار