پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان که در حقیقت نگین گردشگری مذهبی استان گلستان است با عزم جهادی سپاه نینوا در مسیر شکوفایی قرار خواهد گرفت، پروژه‌ای که در گذر فراز و نشیب‌های زیاد نیمه تمام مانده بود و قرار است این تکلیف جهادی بعد از سالها به ثمر بنشیند.

تکلیف جهادی در مسیر شکوفایی/ عزم سپاه برای تکمیل نگین گردشگری مذهبی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان در زمینی به‌مساحت 4هزار و 170 مترمربع و زیربنای یک‌هزار و 650 مترمربع به عنوان یک تکلیف جهادی در مسیر شکوفایی قرار گفت، این پروژه قرار است در سه طبقه شامل گالری‌های دائمی و موقت برای نمایش آثار مربوط به دفاع مقدس ساخته شود و در 4 طبقه قسمت پشتی نیز کتابخانه، قسمت اداری، تأسیسات و آمفی‌تئاتر پیش‌بینی شده است.

هشت شهید گمنام در جوار پارک موزه گلستان آرمیده اند که نماد نماد مجاهدت و معنویت در این منطقه می باشد، اکنون این پروژه بعد از سالها انتظار مردم قرار است بخش های مهمی از آن تکمیل و به بهره برداری برسد.

یکی از بزرگترین درس های دفاع مقدس مدیریت جهادی است و این مسئله در تکمیل موزه دفاع مقدس باید سرلوحه باشد و رویکرد جهادی تا پایان پروژه تداوم یابد، بیانات مقام معظم رهبری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره باید سرلوحه رفتار و عملکرد مسئولین استان باشد.

فرمانده سپاه نینوا از اجرایی شدن ۵ اولویت گلستان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: مقرر شده ۵ اولویت را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان گلستان که مهد ۴ هزار شهید است اجرایی شود که همت انقلابی و روحیه جهادی همه مسئولین استان را می طلبد.

سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا اظهار کرد: پشتیبانی هایی که امسال از سوی استانداری گلستان و دستگاه های اجرایی پیرامون راهیان نور صورت گرفت بی نظیر بود و همت و همدلی استان یک راهیان نور بی نقص را رقم زد.

وی با اشاره به حضور استاندار گلستان در مناطق عملیاتی اظهار داشت: حضور دکتر زنگانه در مناطق عملیاتی جنوب را به فال نیک میگیریم چراکه تاکنون هیچ استانداری از ظرفیت های گلستان در جنوب غرب و یادمان های شهدای دفاع مقدس بازدید نکرده بود.

ملک شاهکوهی؛ تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ،احیای یادمان شهدای هفت تپه در خوزستان که محل استقرار رزمندگان گلستانی لشکر ۲۵ کربلا بود را از مهمترین پروژه های اولویت دار در حوزه ایثار و شهادت برشمرد و افزود: تکمیل و بهسازی اردوگاه شهدای گلستان در مجتمع اردویی شهید باکری خرمشهر و افزایش ظرفیت پذیرش آن به ۱۰۰۰ نفر از دیگر پروژه های در دستور کار است.

وی همچنین بر لزوم تکمیل یادمان شهدای گمنام در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: تبیین نقش استان گلستان در دفاع مقدس از اولویت های استان گلستان در سال 1401 است و تلاش داریم در این مسیر اقدامات خوبی انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار