استاندار گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان و ۵ میلیارد تومان برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان تخصیص داده شد.

تخصیص ۴۰ میلیارد از سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ضمن بازدید از پارک موزه دفاع مقدس، به شهدای گمنام در تپه نورالشهدا گرگان ادای احترام کردند.

استاندار گلستان در این بازدید که با همراهی سردار ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه استان انجام شد، در جریان روند تکمیل پارک موزه دفاع مقدس قرار گرفت.

طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان گلستان سال ۱۳۸۵ ارائه شد و از ۱۳۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع به‌کار کرد.

ساخت طرح فرهنگی حوزه دفاع مقدس گلستان در «تپه‌نور الشهدا» و مجاورت گلزار شهیدان گمنام واقع در «ناهارخوران شهر» گرگان با مساحت یک هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای ۴ هزار و ۱۷۹ مترمربع ساخته می‌شود.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره‌ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش‌های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که از محل اعتبارات ملی تامین هزینه می‌شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ذیربط دوباره از سر گرفته شد.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۱۳۹۷ از محل سفر رئیس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان پیش از این با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از عملیات عمرانی پارک موزه دفاع مقدس گلستان انجام شده است، تأکید کرد: پس از اجرای عملیات عمرانی، محتوای پارک موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار می‌گیرد که تحقق این مهم نیز نیازمند تخصیص اعتبار است.

محمدرضا کاظمی با بیان اینکه اختصاص اعتبار به گلزارهای شهدای گمنام و یادمان‌های شهدا را رهاورد دیگر سفر رئیس جمهور به گلستان برشمرد و یادآور شد: از ۵۴ یادمان شهدایی که در استان گلستان وجود دارد ۱۶ یادمان شهدا هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که امیدوارم با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بتوانیم در راستای تکمیل و بهره‌برداری از آن گام برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار