استاندار گلستان گفت: توجه به پیشرفت روستامحور، پیشران توسعه این استان است که برای رفع مسائل و مشکلات اجرای آن باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

پیشرفت روستامحور پیشران توسعه گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه روز یکشنبه در نشست قرارگاه اجرای نهضت ملی مسکن روستایی استان افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند و عدالت حکم می کند که به این جمعیت و نیازهای آن متناسب با امکانات موجود برای رسیدن به پیشرفت و توسعه توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: تجربه موفق روستای وامنان آزادشهر با توسعه کشت زعفران و روستای محمدآباد با ایجاد آب بندان برای توسعه کشاورزی می تواند به الگوی مناسب برای دیگر روستاها تبدیل شود تا با شناسایی درست ظرفیت‌های موجود به سمت خودکفایی و افزایش درآمد و تولید بیشتر پیش روند.

وی ادامه داد: چشم انداز توسعه همه جانبه گلستان برای افق ۱۴۰۴ روشن و امیدوارکننده است که برای رسیدن به آن باید با بهره گیری از نقشه راه و تلاش همه دستگاه ها، درآمد سرانه خانوارهای استان افزایش یابد.

استاندار گلستان بیان کرد: این استان منابع خدادادی زیادی دارد و با وجود آن نباید سرانه درآمد خانوارهای آن پایین تر از میانگین کشوری باشد.

به گفته وی و براساس داده های آماری، ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۴۰ درصد جمعیت شهری گلستان کم برخوردارند.

زنگانه ادامه داد: درآمد ناخالص گلستان ۵۶ هزار میلیارد تومان است که باید با تلاش و رفع مسائل و مشکلات و زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

پیشرفت روستامحور پیشران توسعه گلستان است

سفر دولت سیزدهم تامین کننده منابع مالی برای گلستان

استاندار گلستان به سفر دولت سیزدهم به گلستان در اسفند ماه پارسال اشاره کرد و گفت: این سفر زمینه تامین مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی را از محل منابع عمومی برای استان فراهم کرد.

زنگانه ادامه داد: زیرساخت هایی که دولت سیزدهم با تصویب این اعتبارات به دنیال ایجاد آن است باید در دهه‌های گذشته فراهم می‌شد تا شاهد حجم گسترده عقب ماندگی زیر ساختی در حوزه های مختلف گلستان نباشیم.

به گفته وی، خاموشی برق و قطعی آب آشامیدنی ۱۲ ساعته در شبانه روز و در برخی ایام اوج مصرف به ویژه تابستان در گرگان به خاطر توجه نکردن به ایجاد زیرساخت ها، وجود سدهای نیمه تمام و نیاز به تامین هزاران میلیارد تومان اعتبار، وضعیت نابسامان خلیج گرگان و مواجهه آن با کم آبی از جمله کوتاهی های سالیان گذشته برای ایجاد زیرساخت های توسعه گلستان بود.

بنیاد مسکن ثمره درایت بنیانگذار کبیر انقلاب

استاندار گلستان همچنین به تلاش های بنیاد مسکن در استان اشاره کرد و گفت: این نهاد ثمره درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و در نتیجه آن مشکلات فراوان مرتبط با مسکن روستاییان کشور از جمله گلستان برطرف شد.

زنگانه افزود: این استان در اجرای طرح هادی روستایی ۲۲ درصد و مقاوم سازی مسکن ۶ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

وی بر سرمایه گذاری بیشتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان برای افزایش شاخص سایر حوزه های ارایه خدمات به ساکنان روستایی با بهره گیری بیشتر از ظرفیت سایر دستگاه ها و بانک ها تاکید کرد.

استاندار گلستان گفت: افزایش سهمیه ساخت مسکن برای مناطق روستایی استان از هفت هزار واحد تعهد سالانه در سال گذشته به ۱۱ هزار واحد در سال جاری نمونه عینی تحقق عدالت در کشور است که در نتیجه آن طی چهار سال ۴۴ هزار خانه برای روستاییان ساخته خواهد شد .

پیشرفت روستامحور پیشران توسعه گلستان است

لزوم حفظ وحدت در گلستان

استاندار گلستان با هشدار به برخی جریانات رسانه ای برای ایجاد فتنه در استان گفت: باید در این زمینه هوشیار بوده و وحدت را برای توسعه منطقه بیش از گذشته حفظ کنیم و با دعوت همگانی به همگرایی و وحدت، برای حفظ انسجام استان و خنثی سازی توطئه های دشمنان بکوشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در این استان را ارایه داد و گفت: اجرای این طرح در ۲۶ شهر با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و هزار روستای استان پیگیری می شود.

سیدمحمد حسینی افزود: تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح از نیازهای اصلی بوده که نیازمند همکاری دستگاه ها در این زمینه است.

به گفته وی برای ساخت مسکن در نخستین سال اجرای طرح به ۷۰۰ هکتار زمین نیاز بوده که ۱۴۰ هکتار آن تامین شده، ۴۲۰ هکتار شناسایی زمین انجام شده و بقیه باید از طریق توافق یا خرید تامین شود.

در این نشست مدیران دستگاهها و بانک های عامل و فرمانداران مینودشت، کلاله، ترکمن و گمیشان ، اقدامات و مسائل و مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را مطرح کردند.

تعهد گلستان در نخستین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۳ هزار و ۵۰۰ خانه شهری و روستایی است.

پیشرفت روستامحور پیشران توسعه گلستان است

در پایان این جلسه نمایشگاه دستاوردهای اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با حضور استاندار افتتاح شد.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که ۴۷ درصد آن روستایی و بقیه شهری هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار