مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تعهد استان در چهار سال را ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی اعلام و گفت: طبق برنامه‌ریزی باید هر ساله ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته شود که سهم ساکنان مناطق شهری ۱۵ هزار و ۴۷۴ واحد است.

تعهد استان در چهار سال، ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی است

به گزارش گلستان 24، حسین محبوبی اظهار کرد: مهلت نام نویسی افراد واجد شرایط در این طرح ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید و اکنون روند تایید صلاحیت این افراد در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان شهرهای گلستان از سال ۸۸ برای خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن و در ادامه ۶۸ هزار و ۸۱۱ نفر با تغییر نام در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که گرگان با حدود ۲۱ هزار نفر، گنبدکاووس با بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر، مینودشت با پنج هزار و ۴۸۵، آزادشهر با نزدیک به چهار هزار نفر و آق‌قلا با سه هزار و ۳۲۹ نفر بیشترین متقاضیان را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تاکنون ۳۸ هزار متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت، مجاز و تایید شدند که با توجه به ادامه‌دار بودن پالایش‌ها تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۱۰ هکتار زمین برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری دستگاه‌های دولتی و به صورت خودمالکی تامین شد و برخی از پروژه‌ها در گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، بندرگز، آزادشهر و کلاله به صورت مجتمع‌سازی و گروه‌ساخت در حال احداث و یا در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار