مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رفع تصرف نزدیک به ۷۴ هزار مترمربع از اراضی استان به ارزش ۴۴۸ میلیارد ریال توسط یگان حفاظت، در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

رفع تصرف ۷۴ هزار مترمربع از اراضی ملی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حسین محبوبی صبح دوشنبه درباره اقدامات این اداره کل در رفع تصرفات اراضی دولتی و ملی در سال ۱۴۰۰ اظهارکرد: با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳ مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی در استان صورت گرفته بود که به فوریت رسیدگی و با حکم مراجع قانونی رفع تصرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: ۷۳ هزار و ۹۰۳ مترمربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش ۴۴۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان گلستان و با همکاری ارگان‌های ذیربط رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای تعداد چهار مورد حکم قضایی قطعی خلع ید، ۹۹ هزار و ۵۴۰ مترمربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال در استان هم در سال گذشته توسط یگان حفاظت این اداره کل به بیت المال بازگردانده شد.

محبوبی افزود: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی گلستان با قاطعیت و سرعت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هر گونه زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و ملی برخورد می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار