همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج، "قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا استان گلستان" در جهت توسعه استان و در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری درخصوص مانع زدایی و پشتیبانی تفاهم نامه ای مشترکی با اداره کل دامپزشکی استان گلستان منعقد نمودند، این تفاهم نامه در ضمینه های گوناگونی منعقد گردیده و می تواند در بسیاری از بخش ها مشکلات هم استانی های عزیز در حوزه دام و دامپروری برطرف نماید.

هفته بسیج و گامی مهم درتحقق شعار سال

به گزارش گلستان ۲۴؛ این تفاهم نامه در حوزه سرزمینی سه دهستان بزرگ استان: دهستان زرین گل، دهستان کرند و دهستان مراوه تپه که قریب به 60 روستا درآن قرار گرفته اند اجرایی می گردد و ساکنان دهستان های مذکور می توانند از خدمات این تفاهم نامه بهره مند گردند. از محوری ترین مفاد این تفاهم نامه  که در حوزه دام و دامپزشکی و زنبور داری می باشد می بتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

اعزام دامپزشک  به روستا، طبق این تفاهم نامه اداره کل دامپزشکی استان اعزام رایگان دامپزشک به دهستان های مذکور را برای رفع مشکلات دامپزشکی را برعهده گرفته است.

اختصاص تعرفه ویژه جهت آزمایشگاه زنبور و عسل، با توجه به هزینه نسبتاً زیاد آزمایش عسل برای زنبور داران، تعرفه ویژه ای برای آزمایش عسل برای زنبوران اختصاص داده شده است.

واکسیناسیون رایگان دام، طبق این تفاهم نامه مقرر گردیده است تمامی دام های موجود در دهستان های مورد تفاهم نامه به  صورت رایگان واکسن مورد نیاز را دریافت نمایند و در حال حاضر فقط در سطح دهستان زرین گل بیش از 2000 رأس دام به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.

کلاس های رایگان دام داری و دامپروری علمی در جهت رشد و توسعه دامپروری علمی و نوین با افزایش سطح بهره وری در این حوزه مهم در استان.

تمامی ساکنان دهستان های مذکور می توانند با مراجعه به روحانی روستا ها و یا پایگاه های مقاومت بسیج روستاها و اعلام درخواست دریافت خدمات، موارد فوق را دریافت نمایند و امید است این اقدام ارزشمند، گام مؤثری در رونق تولید و مانع زدایی از تولید و اشتغال استان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار