حسینی از پرداخت بیش از ۳۸۵ میلیون ریال هزینه درمان زوج های نابارور از سوی اداره کل بیمه سلامت گلستان خبر داد.

پرداخت بیش از ۳۸۵ میلیون ریال هزینه درمان زوج های نابارور گلستان از سوی بیمه سلامت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بر اساس سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای پویایی و جوانی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان بیمه سلامت مکلف شده هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور را تحت پوشش درآورد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: با اجرای این قانون ارزشمند، علاوه بر حفظ و رشد سلامتی خانواده و سلامت مادر و کودک، تامین سلامت نوجوانان و جوانان نیز محقق خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه تمامی اقدامات تشخیصی درمانی تخصصی برای زوجین نابارور شاملIVF ، IUI ، ICSI ، FET  بر اساس تعرفه‌های مصوب در بخش‌های مختلف دولتی، غیردولتی و خصوصی که توسط شورای عالی بیمه ابلاغ شده است در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار می گیرد، ادامه داد: این افراد می توانند با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد، خدمات خود را با تعرفه بیمه ای دریافت کنند.

 

حسینی با اشاره به اینکه با تحقق این قانون تعهدات سازمان بیمه سلامت در ۱۰ مورد از خدمات درمانی تخصصی ناباروری افزایش یافته است، اظهارامیدواری کرد: با پرداخت بیشتر به مراکز درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم زمینه درمان ناباروری تحقق یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ این قانون در آذرماه ۱۴۰۰، تا کنون 20 پرونده برای پرداخت هزینه درمان زوج های نابارور تشکیل شد و اداره کل بیمه سلامت بیش از 385 میلیون ریال برای این درمان پرداخت کرده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان یادآور شد: مرکز ناباروری نهال در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان تنها مرکز ناباروری در گلستان است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار