رییس دانشگاه دولتی گنبدکاووس از افتتاح کارخانه نوآوری شرق گلستان با مشارکت بخش خصوصی در این مرکز آموزش عالی طی سال جاری خبر داد و گفت: این کارخانه زیر نظر پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در حال راه‌اندازی است.

کارخانه نوآوری شرق گلستان در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، ابوالفضل طهماسبی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت آغاز آموزش حضوری دانشجویان پس از ۲ سال شیوع کرونا، افزود: زمین پنج هکتاری کارخانه نوآوری همراه با یک عدد سوله آن از حدود ۲ سال پیش توسط دانشگاه گنبدکاووس تامین و اکنون در مرحله نصب تجهیزات توسط بخش خصوصی است.

وی، استقرار شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه جوانان، نخبگان و جامعه دانشگاهی و تجاری سازی محصولات آنها را از اهداف راه‌اندازی کارخانه نوآوری در دانشگاه گنبدکاووس برشمرد و اضافه کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی این کارخانه و تجهیز آن را به تاخیر انداخت اما تمام تلاش‌ها جهت راه‌اندازی آن در سال جاری است.

دکتر طهماسبی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" گفت: بخشی از مسیر تحقق این پیام رهبری که نباید به آن نگاه شعارگونه داشت، از مسیر دانشگاه‌ها می‌گذرد و به عبارتی اصطلاح "دانش بنیان" رسالت مراکز آموزش عالی را در تولید علم و تجازی سازی آن دوچندان کرد.

رییس دانشگاه گنبدکاووس ادامه داد: در راستای تحقق شعار امسال رهبری، این مرکز آموزش عالی طی نامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری استان گلستان و این شهرستان اعلام کرده که آمادگی لازم برای کمک به رفع مسائل و مشکلات آنها با ارائه راهکارهای علمی است.

وی گفت: دانشگاه گنبدکاووس افزون بر ۱۴۰ عضو هیات علمی و چهار دانشکده "علوم انسانی، مهندسی و فنی، علوم پایه و منابع طبیعی و کشاورزی" دارد که می توانند در هر یک از حوزه‌های اشاره شده، به دستگاه‌های دولتی و خصوصی خدمات علمی ارائه نمایند.

طهماسبی اضافه کرد: محور اصلی اقتصاد استان گلستان بویژه نواحی شرقی آن کشاورزی است و استادان و هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس از سال‌های قبل تحقیقات و پژوهش‌های مختلفی را در این بخش از جمله اصلاح نژاد دام سبک و دو قلو زایی آنها، اصلاح و کشت باغات با تراکم بالا و شیوه‌های نوین آبیاری انجام داده و به موفقیت هایی هم رسیده اند که حاضریم نتایج آن را در اختیار دستگاه‌های متولی و بهره برداران قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بحمدالله گلستان و منطقه گنبدکاووس جوانان نخبه و با اشتیاق زیادی دارد که درصورت فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای تحقیق و پژوهش و نیز حمایت از ایده‌ها و طرح های خلاقانه آنان و تجاری سازی محصولات تولیدی آنها می‌توان زمینه را برای تحقق شعار سال رهبری و نیز اشتغال‌آفرینی بیشتر در منطقه فراهم کرد.

کارخانه نوآوری شرق گلستان در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

رییس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به حضوری شدن آموزش در مراکز آموزش عالی از ۲۰ فروردین امسال گفت: تمام مقدمات آموزش حضوری با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس‌ها و خوابگاه‌ها برای چهار هزار دانشجوی مقطع کاردانی تا دکتری این مرکز آموزش عالی فراهم شده است.

طهماسبی با یادآوری اینکه از زمان همه گیری کرونا تا قبل از شروع آموزش‌های حضوری، فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) انجام می‌شد، افزود: طی ۲ سال گذشته همکاران هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه گنبدکاووس افتخارات علمی و پژوهشی قابل توجهی در جشنواره‌های علمی و نخبگانی سطح استانی، ملی و بین المللی کسب و ۱۸ عنوان کتاب تالیف کردند.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته در کنار فعالیت‌های آموزشی تلفیقی اقدامات خوبی در سایر بخش‌های اداری و عمرانی دانشگاه گنبدکاووس انجام شده که فقط در حوزه عمرانی آن ۳۲ پروژه از جمله ساخت سلف سرویس با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی، ساخت و بهره برداری ساختمان اعضای هیات علمی، توسعه و تجهیز چند سالن همایش، تکمیل حصارکشی اراضی دانشگاه، ایجاد مرکز رشد فناوری، تجهیز آزمایشگاه و خرید تجهیزات اداری با اعتبار ۳۰۲ میلیارد ریال انجام و بیشتر آنها به بهره‌برداری رسیدند.

طهماسبی با قدردانی از همراهی و همکاری اصحاب رسانه با دانشگاه گنبدکاووس نیز گفت: خبرنگاران نقش تاثیرگذاری در جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها که دشمنان و معاندین انقلاب و جریان رسانه‌ای آنان همواره به دنبال کوچک جلوه‌دادن دستاوردها و موفقیت‌ها از یک سو و بزرگ نمایی مسائل و مشکلات هستند، برعهده دارند.

رییس دانشگاه گنبدکاووس همچنین همراهی و همکاری بیشتر ادارات و نهادهای این شهرستان و رسانه‌ها در معرفی این مرکز آموزش عالی به جامعه را خواستار شدند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است و دانشگاه گنبد تنها مرکز آموزش عالی دولتی در شرق این استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار