نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با اشاره به کمبود تعداد بیمارستان های حوزه انتخابیه گفت: بیمارستان های گنبد که به شرق گلستان و حتی به ۶ شهرستان و ۱۰ شهر خدمات می دهند، از کمبود تجهیزات بیمارستانی رنج می برند، وزیر بهداشت نسبت به تجهیز این بیمارستان ها اقدام کند.

وزیر بهداشت نسبت به تجهیز بیمارستان های گنبدکاووس اقدام کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، امان قلیچ شادمهر در نشست علنی امروز (سه شنبه، 23 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شعار سالتان با نام عدالت آموزشی رقم خورده، حق پایمال شده شهرستان گنبدکاووس را به عنوان فرماندار ویژه بگیرید.

نماینده مردم گنبدکاووس ادامه داد: گنبد با 7 بیمارستان، 9 دانشگاه، 250 متخصص، 300 دانشجوی پزشکی خارج از کشور با ظرفیت مرکزی شهر گلستان با بیش از یک میلیون نفر صرفاً به دلیل تمرکزگرایی علوم پزشکی، نه پردیس بین الملل و نه دانشکده پزشکی و حتی یک کلاس آموزشی در شهرستان گنبدکاووس منظور نشده است، آیا این عدالت است؟ هر چه سریعتر نسبت به احداث و کلنگ زنی بیمارستان 400 تختخوابی گنبدکاووس اقدام کنید، حتی در توزیع تجهیزات بیمارستانی نیز عدالت رعایت نشده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان های گنبد که به شرق گلستان و حتی به 6 شهرستان و 10 شهر خدمات می دهند، از کمبود تجهیزات بیمارستانی رنج می برند. مردم تا چه زمانی به دلیل نبود ارولوژی، کاتر و دستگاه ام آر آی، تنها به دلیل یک لاپاراسکوپی و یا جراحی قلب در بدترین شرایط ممکن از شهری به شهر دیگر آواره شوند؟ حتی در سفر ریاست محترم جمهور نیز عدالت بودجه ای درخصوص تامین اعتبار میان بیمارستان 400 تختخوابی رعایت نشده است.

شادمهر در تذکری دیگر خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: بارها و بارها پیگیر جدی جاده نفت بودیم، جاده اینچه برون- گنبد به عنوان کریدور بین المللی کشورهای سی آی اس و شمال به جنوب به دلیل منطقه آزاد اینچه برون دارای اهمیت فوق العاده است، بنابراین نسبت به اختصاص اعتبارات اقدام کنید. راه آهن اینچه برون که در ردیف بودجه سال 1401 نیز قرار گرفته و طرح مطالعاتی اجرایی آن آغاز شده، طبق برنامه اقدام کنید، شهرستان گنبد به لحاظ جمعیت، محرومیت و تعداد روستاها و طول جاده ها در رتبه اول قرار دارد، اما به لحاظ طول جاده آسفالته از میانگین استان نیز کمتر است و برخی از روستاها راهی ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار